[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون وزیر صمت: سهم صنعت از اشتغال کشور به ۴۱ درصد رسید، روزنامه شیراز نوین

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان به اینکه سهم بخش صنعت از اشتغال کشور برای نخستین‌بار به ۴۱ درصد رسیده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۰هزار شغل جدید و خالص در جامعه صنعتی کشور ایجاد شد و جامعه صنعتی به هشت‌میلیون و ۴۰۰هزار جمعیت رسید.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی برادران شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات صنایع در شرایط کنونی مشکل ارزی است؛ این در حالیست که با رویکرد جدید صادرات‌محور بودن صنایع که با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی نهایی شده در تلاش هستیم که این مشکل را برطرف کنیم.
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تاکنون مشکل ارزی برخی واحدها که نیازهای کمتری داشته‌اند، حل شده و در بازدیدی که دیروز از واحدهای صنعتی بزرگ و تأثیرگذار در تولید داشتیم، مقرر شد که پیگیری‌های لازم برای حل معضلات این واحدها نیز اتخاذ شود. در واقع این قول را داده‌ایم که مشکل این واحدها ظرف یک ماه آینده برطرف شود.
وی تسهیلات بانکی را از دیگر دغدغه‌های این واحدها دانست و گفت: به منظور حل این دغدغه، تفاهم خوبی مابین وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی منعقد شده است و امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم این تسهیلات بانکی را به صنایع موردنظر اختصاص دهیم. برادران اضافه کرد: برای تحقق این امر مهم، هر استانی سهم خاص خود را دارد؛ اما در کلِ کشور صحبت از ۲هزار همت است که حجم عمده‌ای از آن مربوط به تسهیلاتی می‌شود که در سال‌های گذشته بوده و تمدید خواهد شد. مقداری از این تسهیلات هم در قالب اوراق اضافه می‌شود.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی