[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۹ دی، سالروز فریاد رسای ایستادگی ملت ایران است، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله(ع) شیراز، با اشاره به روز نهم دی‌ماه گفت: روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد، مقابل تمام دنیای آنها خواهند ایستاد. صادق زارع مهذبیه، شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در ارتباط با سالروز حماسه ۹ دی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران حرکت عظیمی است که با رهبری امام خمینی(ره) و همراهی توده عظیم مردم به پیروزی رسید، گفت: پس از پیروزی انقلاب نیز در زمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مقاطع و دوران‌های حساسی را پشت سر گذاشته، بحران‌ها و اتفاقات و دسیسه‌های پیچیده داخلی و خارجی را مدیریت و خنثی کرده و اکنون نیز با قوت و قدرت مسیر الهی خود را طی می‌کند.
وی افزود: در طول این دوران ۲ اتفاق تاریخی، یکی حادثه عظیم و حرکت تاریخی مردم در نهم دی ماه ۱۳۸۸ و دیگری قیام مردمی و سرنوشت‌ساز مردم قم در نوزدهم دی‌ماه ۱۳۵۶ از حیث شباهت و تأثیرگذاری در روند انقلاب قابل توجه بوده و فارغ از وجوه مشترک این ۲ حادثه، مهم‌ترین عنصر در این ۲ واقعه نقش «بصیرت» توده مردم تحت رهبری دینی جامعه یکی در زمان رهبری حضرت امام خمینی(ره) در جهت پیروزی انقلاب و دیگری در دوران رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در راستای حفظ نظامی اسلامی و آرمان‌های آن است.
زارع مهذبیه در خصوص نام‌گذاری دهه بصیرت در کشور نیز بیان کرد: مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد، پیشنهاد می‌کند از ۹ دی تا ۱۹ دی‌ماه هرسال به عنوان «دهه بصیرت» نام‌گذاری شود، تا ضمن گرامیداشت این ۲ یوم‌الله، عنصر اصلی و اساسی در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب نیز که همان بصیرت است، مورد توجه قرار گرفته و پیرامون آن تبیین‌ها و فعالیت‌های مختلف صورت پذیرد. معاون سیاسی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله(ع) شیراز بصیرت را همچون چشم برای انسان تشبیه کرد و اظهار داشت: اگر ما بصیرت نداشته باشیم، اگر ما بینش درست، چشم باز و هوشیاری لازم نداشته باشیم، نه درست منافع حقیقی‌مان را تشخیص می‌دهیم، نه درست راه رسیدن به این منافع را تشخیص خواهیم داد. وی ادامه داد: جوان باید در نگاه دینی و نگاه سیاسی عمق داشته باشد تا با هر شبهه‌ کوچکی پایش نلغزد، یا در زمینه‌های مسائل سیاسی اشتباه نکند. او با بیان اینکه خیلی‌ از افراد در حوادثی همچون فتنه‌ سال ۸۸ لغزیدند، اضافه کرد: همه این افراد آدم‌های بدی نبودند، اما به‌خاطر کم بودن بصیرت از راه خود منحرف شدند. اگر بصیرت نباشد، ممکن است انسان به بیراهه کشیده شود.
بنا به گفته وی، بصیرت به معنای شناخت حقیقت و قدرت درک صحیح امور است و در کشاکش بحران‌ها و مشکلات فردی و اجتماعی، جوهره، ظرفیت و باورهای افراد ظهور می‌یابد؛ هر انسانی ممکن است پیش از مواجهه با مشکلات، ادعاهای فراوانی مبنی بر فضایل و داشته‌های فکری، اعتقادی، معنوی و مانند آن داشته باشد، ولی این ادعا زمانی رنگ واقعیت را به خود خواهد دید که در هنگام بروز بحران‌های فکری، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی نیز همچنان پابرجا و استوار بماند؛ زیرا در این حالات بوده که توانایی تشخیص حق از باطل و درست از نادرست مشخص شده است، ریزش‌ها و رویش‌های بسیاری صورت می‌گیرد و باورهای فکری و ناگفته‌ها و واقعیات درون، به صورت گفتار و رفتار بروز می‌کند. زارع مهذبیه ادامه داد: بنابراین باید دنبال راهکاری برای ثبات قدم و یافتن قوه درک حق و باطل و سره و ناسره بود که بی‌تردید داشتن بصیرت، رمز و رازی غیرقابل انکار در ثبات فکری و استواری در حوادث گوناگون خواهد بود که با رعایت یک‌ سری شرایط و بسترها حاصل خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی