[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

افق صنعت از کازرون می‌درخشد، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس: منطقه ویژه اقتصادی کازرون 22میلیارد تومان اعتبار گرفت 
افق صنعت از کازرون می‌درخشد 

 هاشمی با اشاره به ظرفیت فراهم‌شده در منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحدهای تولیدی صادرات‌محور، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تمام وجود آماده حمایت از سرمایه‌گذاران است تا روند توسعه صنعتی شهرستان شتاب گیرد

 ابراهیم صنعتی- گروه خبر
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه صنعتی شهرستان کازرون گفت: این شهرستان از افق مناسبی برای توسعه صنعت و اشتغال برخوردار است. سید مصطفی هاشمی در آیین اختتامیه نمایشگاه تخصصی صنعت شهرستان کازرون که هم‌زمان با دهه کازرون برگزار شد، افزود: در بخش زیرساخت‌های صنعتی هم‌اکنون نواحی صنعتی شهید مصلحیان و جره و بالاده و نیز منطقه ویژه اقتصادی کازرون در این شهرستان ایجاد شده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه شهرستان کازرون، از آمادگی این شرکت برای ایجاد شهرک صنعتی جدید در شهرستان خبر داد و گفت: مصوبه ایجاد شهرک صنعتی جدید در این شهرستان وجود دارد که در صورت تأمین زمین مناسب از سوی مسئولان شهرستان، مراحل تملک و احداث این شهرک صنعتی در دستور کار قرار می‌گیرد. هاشمی با اشاره به ظرفیت فراهم شده در منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای جذب سرمایه‌گذار و استقرار واحدهای تولیدی صادرات‌محور افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تمام وجود آماده حمایت از سرمایه‌گذاران است تا روند توسعه صنعتی شهرستان شتاب گیرد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: تاکنون ۸ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در منطقه ویژه اقتصادی کازرون منعقد شده و طرح‌های بزرگی نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات و مخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیارد یورو، تولید کابل آلومینیومی با ۶۵میلیارد تومان و طرح‌های سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی مستقر شده و در مراحل ساخت و ساز قرار دارد.
هاشمی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای واگذاری به سرمایه‌گذاران گفت: این منطقه ویژه اقتصادی که با اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس راه‌اندازی شده، دارای تمام مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی کشور است و ظرفیت مهمی برای استقرار و فعالیت صنایع صادرات‌محور فراهم شده است.
هاشمی افزود: مساحت اولیه منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۳ هکتار است که امور تملک 110 هکتار زمین جهت طرح توسعه در مراحل پایانی قرار دارد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی کازرون زیرساخت‌های اصلی نظیر آب، گاز و برق تأمین شده و تکمیل سایر پروژه‌های زیرساختی نظیر سردر ورودی، باسکول و ساختمان‌های اداری و انبار منطقه ویژه اقتصادی و گمرک نیز با اعتبار افزون بر 220میلیارد ریال در مرحله اجراست، گفت: هم‌اکنون ساختمان گمرک در ساختمانی به صورت موقت راه‌اندازی شده و به فعالیت می‌پردازد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. هاشمی گفت: امیدوارم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات فراهم کند. اولین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنعتی، تولیدی کارخانجات و واحدهای صنعتی شهرستان کازرون، به همت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف شهرستان کازرون برگزار شد و در آن 24 واحد صنعتی و تولیدی به ارائه توانمندی‌های خود پرداختند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی