[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

«شمشیر و اندوه»؛ روایتی پیش از واقعه عاشورا، روزنامه شیراز نوین

تهیه کننده انیمیشن سینمایی «شمشیرو اندوه» گفت: نقش ایرانیان در شکل‌گیری تاریخ اسلام به علاوه در شهرهای مدائن و خراسان اهمیت بسیاری داشته است. قهرمان این اثر نیز قبل از متن عاشورا قرار دارد نه در واقعه عاشورا؛ بعد از واقعه شهادت امام حسن(ع) تا قیام عاشورا اتفاقاتی می‌افتد که قهرمان در این بین قصه خود را روایت می‌کند.
به گزارش ایرنا، مهدی جعفری جوزانی تهیه‌کننده انیمشین شمشیر و اندوه که امسال در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، درباره اثر خود گفت: ایده این انیمیشن از بازی سفیر عشق گرفته شد؛ این بازی که موفقیت‌هایی را به دست آورد و با استقبال خوبی مواجه گردید، باعث شد به سمت تولید انیمیشن سینمایی آن نیز حرکت کنیم.
وی ادامه داد: استراتژی ما نیز این است که زنجیره محتوایی یک اثر را تکمیل کنیم. ایده ما این بود که انیمیشن سینمایی سفیر عشق را کار کنیم، اما بعد از ورود تصمیم گرفتیم این مسیر را دست‌خوش تغییر کنیم و برهه دیگری را برای روایت برگزینیم.
جعفری جوزانی با اشاره به ساخت یک انیمیشن با توجه به بازی آن در ایران و جهان گفت: در دنیا ممکن است از یک بازی موفق، انیمیشن ساخته شده باشد و یا یک فیلم موفق، منجر به تولید بازی و در نهایت انیشمن شده باشد. شمشیر و اندوه نیز از این‌رو با عنایت به بازی سفیرعشق تولید شد.
این تهیه‌کننده ادامه داد: تلاش کردیم به سراغ برهه‌هایی برویم که کمتر به آن توجه شده و نقش ایرانیان در تاریخ اسلام را به همه دنیا و به مخاطبان نشان دهیم.
وی اضافه کرد: نقش ایرانیان در شکل‌گیری تاریخ اسلام به علاوه در شهرهای مدائن و خراسان اهمیت بسیاری داشته است.
جوزانی با تأکید بر شعار سازندگان این انیمیشن اظهار کرد: شعار ما این است که بگوییم انیمیشن فقط برای بچه‌ها نیست، می‌تواند برای بزرگسالان نیز باشد و مورد استفاده آنها هم قرار گیرد.
وی فضای انیمیشن را فولکلوریک و به دور از سنت‌گرایی دانست و ادامه داد: تلاش ما این بود که فضایی در قالب داستان‌های هزار و یک شب و روایتی قهرمان‌محور در جنبه داستانی داشته باشیم.
جوزانی با تأکید بر فضاسازی منحصر به فرد اثر گفت: سعی کردیم فضاسازی اثر ما منحصر به فرد باشد. جغرافیای منطقه را به خوبی می‌شناسیم و سعی کردیم با تلفیقی از معماری ایرانی و هزار و یک شبی منطقه بین‌النهرین، فضای بصری جذابی داشته باشیم و البته قصه ما یک قصه اکشن درام باشد تا بتواند مخاطب حتی مخاطب بزرگسال را نیز جذب کند.
وی درباره داستان این انیمیشن عنوان کرد: قهرمان ما قبل از متن عاشورا قرار دارد نه خود واقعه عاشورا؛ آن‌هم در زمانی که امام حسن مجتبی(ع) به شهادت می‌رسند و معاویه دستور قتل وفاداران به حضرت را در شهر مدائن صادر می‌کند.
تهیه کننده این اثر ادامه داد: بعد از واقعه شهادت امام حسن(ع) تا قیام عاشورا اتفاقاتی می افتد که قهرمان روایت ما در یک شکل اکشن-درام قصه خود را روایت می‌کند و تلاش می‌کند خود را به کربلا برساند.
جوزانی تشریح کرد: این یک اتفاق تاریخی است، بستر روایت قصه ما کودکی است که خانواده اش را از دست می‌دهد و به واسطه عموی خود از مدائن نجات پیدا می‌کند و به جای امنی برده می‌شود. او با حس گرفتن انتقام خانواده بزرگ می‌شود، کینه‌ای را پرورش می‌دهد و اتفاقی در این سفر قهرمانی برایش می‌افتد تا در نهایت به شهر مدائن بازگردد.
انیمیشن سینمایی شمشیر و اندوه به تهیه‌کنندگی مهدی جعفری جوزانی و کارگردانی عماد رحمانی است. مدیر دوبلاژ این انیمیشن حسام صادقی نیکو بوده و زهره شکوفنده و امیر غفارمنش از دوبلورهای این اثر هستند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی