[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ملیکا رفت؛ ملیکاهای دیگر را دریابید، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
درگذشت دختر شیرازی تیم ملی فوتبال ایران و بازیکن خاتون بم، جامعه ورزش کشور را سخت متأثر کرد.
اواخر هفته گذشته ‌تشییع با شکوه ملیکا محمدی در حافظیه برگزار شد؛ در این مراسم باشکوه شاهد حضور و پرشور چندی از  مسئولان و مدیران ورزشی و فوتبال استان و شهر شیراز بودیم که تمام سعی خود را در هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم داشتند.
ملیکا از بین ما رفت و تنها یادش تا ابد در ذهن‌ها باقی خواهد ماند، اما وظیفه همین مسئولان پُرشور در قبال سایر دختران فوتبالیست شهر شیراز چیست؟؟
جایی که تمام تیم‌های فوتبال بانوان این  شهر ، به‌جز تیم فراتیس کران که آن‌هم به شکل خصوصی و به زحمت در لیگ برتر برای بقا می‌جنگد، یکی پس از دیگری منحل و حذف می‌شوند و دختران بااستعدادی که مجبور به ترک فوتبال حرفه‌ای شدند و یا مثل ملیکای فقید به تیم‌های دیگر شهرها کوچ می‌کنند.
چندی پیش در حاشیه مراسم ملیکا، یکی از مسئولان شهر شیراز(که اتفاقاً بانو هم بود)  مصاحبه‌ای انجام داد و گفت: «مسئولان فوتبال کشور باید زیرساخت‌های لازم را برای فوتبال بانوان این شهر را فراهم کنند.»
وی توپ را به زمین مسئول دیگری انداخت؛ انگار که خود در این شهر هیچ نقشی ندارد. پس نقش شما به‌عنوان یکی از مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در ایجاد این زیر‌ساخت‌ها چیست؟
خود شما تا الآن ‌چند جلسه در رابطه با فوتبال بانوان انجام داده‌اید و توانستید بودجه هرچند اندک برای فوتبال دختران این شهر مصوب کنید؟
آیا تاکنون توانسته‌اید تعاملی با دیگر مسئولان ورزش این شهر در رابطه با وضعیت نابسامان ورزش و فوتبال بانوان شیرازی برقرار کنید؟
آیا تاکنون کمکی هرچند کوچک در اختیار آنها قرار داده ‌ید که یکی پس از دیگری منحل نشوند؟ یا حداقل بتوانند از امکانات همین سازمانی که در اختیار دارید، استفاده کنند؟
آیا تاکنون با وجود در اختیار داشتن اکثر امکانات ورزشی در این شهر، سانسی رایگان در اختیار تیم‌های فوتبال بانوان قرار داده‌اید؟
در پایان باید به این نکته مهم اشاره کرد که مسئولان باید توجه داشته باشند که حمایت از ورزش و فوتبال بانوان در سخن‌وری و مصاحبه نیست و باید در عمل نشان دهند که دوستدار ملیکاهای زنده این شهر هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی