[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جنوب فارس به هاب لجستیک منطقه تبدیل خواهد شد، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در آیین تجلیل از راهداران:
جنوب فارس به هاب لجستیک منطقه تبدیل خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، در گردهمایى راهداران و آیین تجلیل از راهداران نمونه و خانواده راهداران فقید این اداره‌کل که در سالن همایش‌هاى این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد و توسعه مکمل هم هستند و نبض اقتصادی هر کشور یا منطقه‌ای حمل‌ونقل است. وی گفت: در حوزه جنوب استان فارس، کریدورهای زیادی شکل گرفته که با تکمیل آنها، اگر از پتانسیل‌ها به خوبی استفاده شود، هاب لجستیک منطقه خواهد شد. وی در ادامه افزود: در کریدورهایی که از شمال به جنوب شکل گرفته است، به عنوان نمونه محور شیراز- جهرم- لار- بندرعباس اتفاقات خوبی در این دو سال افتاده و بیش از ۳۰ کیلومتر از این بزرگ‌راه تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است. در دو سه روز گذشته، ۱۷ کیلومتر از آن را دوباره زیر ترافیک بردیم و مردم از آن استفاده می‌کنند. با تکمیل این کریدور، اتصال بنادری همچون بندرعباس، بندر خمیر و بندر لنگه به لارستان، شیراز، اصفهان، مرکز کشور و... اتفاق خواهد افتاد. شبانی خاطرنشان کرد: کریدور شمال به جنوب دیگری با عنوان شیراز- جهرم- خنج- لامرد و پارسیان در حال شکل‌گیری است که آن هم در همین راستا، اما در حوزه دیگری برای اتصال پارسیان به مرکز استان و کشور است و تقریباً نزدیک‌ترین فاصله دریا به مرکز استان می‌شود. وی در ادامه تصریح کرد: کریدور جهرم- لار- بندرعباس، کریدور دیگری هم از اینجا به سمت بستک، کیش، جزایر سمت غرب هرمزگان، بندر چارک و بندر آفتاب دوشاخه می‌شود که خوشبختانه فعال است و در حال چهارخطه کردن این محور هستیم؛ ۱۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده، ۱۳ کیلومتر از آن هم به مناقصه رفته و پیمانکار آن مشخص شده است که به زودی شروع به کار خواهد شد.
حسن شبانی افزود: تونل گردنه پاسخند در حال انجام است که در این دو سال با سرعت کار شده و امیدوارم به زودی و تا پایان سال اتمام عملیات این تونل به سرانجام برسد. وی یادآور شد: در حوزه غرب به شرق مسیری به نام بندرعباس- لار- لامرد- جم و عسلویه داریم که خوشبختانه فعال شده است. شبانی افزود: برای تونل بالنگستان پیمانکار گرفته‌ایم که به شدت کار می‌کند؛ ضمن اینکه برای گردنه‌های صعب‌العبور و تُل تله‌‌های بیرم پیمانکار گرفته‌ایم که کار می‌کند و به سرانجام خواهد رسید. محور مُهر- گله‌دار و کمربندی لامرد نیز در حال کار شدن است. مدیر کل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: با توجه به منطقه ویژه‌ای که لامرد دارد، محوری از لامرد به سمت کمشک کار می‌شود؛ پیمانکار هم داریم که باعث اتصال آنجا به هرمزگان و جزایری همچون کیش و... است. وی بیان کرد: تقریباً تمام کریدورهایی که ضروری بوده، فعال هستند و این کریدورها را توسعه می‌دهیم تا زمانی که بحث هاب لجستیک منطقه قطعاً برای جنوب استان فارس اتفاق بیفتد.
شبانی خاطر نشان کرد: وظیفه راهداری جنوب استان فارس را اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان انجام می‌دهد؛ با توجه به اینکه در حوزه حمل‌ونقل، درآمدزایی وجود دارد و در حوزه راهداری بیشتر هزینه‌کرد داریم، باید حوزه درآمدزایی آن هم به این منطقه اختصاص یابد و حداقل کار این است که معاونت آن را به این اداره‌کل بدهند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی