[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وزیر فرهنگ: با محدودسازی سینما حتماً مخالفیم، روزنامه شیراز نوین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مخالف محدودسازی سینما هستیم، گفت: نگاه ما در سینما توسعه‌ای، گشایش و انفتاح است و با نگاه‌هایی که به دنبال محدودسازی سینما و کار هنری است، حتماً مخالفیم.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز گذشته در حاشیه آیین پایانی ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در جمع خبرنگاران درباره نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سینما اظهار داشت: اتفاق‌های خوبی در سینما افتاده است؛ سینمای ایران سال بی‌نظیری را به لحاظ میزان مخاطب و فروش و نیز کارهای زیرساختی که در حال انجام است، تجربه می‌کند. وی گفت: در آستانه رسیدن به ۹۰۰ سالن سینما هستیم؛ آن‌هم در یک شرایط دشوار در طول دو سال و نیم اخیر بیش از ۳۰۰ سینما به مجموعه سینماهای کشور اضافه شده که این افتخار همه اهالی سینماست.اسماعیلی افزود: نگاه ما در سینما توسعه‌ای، گشایش و انفتاح است و با نگاه‌هایی که به دنبال محدودسازی سینما و کار هنری است، حتماً مخالفیم.وزیر فرهنگ گفت: در عین حال خواسته ما از  اصحاب سینما و همه افراد این است که از دستاوردها حمایت کنند. در سینمای ایران، فیلم پویانمایی ما بالای ۵۰ میلیارد تومان فروخته است که داستان مذهبی دارد و مردم علاقه دارند؛ این‌ها مایه افتخار جامعه هنری ماست. اسماعیلی ادامه داد: امیدوارم همه دلسوزان صنعت سینما و هنر سینما کنار هم باشند و با خوش‌خلقی و انعطاف به تعالی سینما کمک کنند. 
وی در خصوص نظارت در وزارت فرهنگ برای ورود برخی کارگردان‌ها بدون دانش سینما به عرصه فیلم‌سازی گفت: سازمان سینمایی بر ورود کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها نظارت دارد و اگر مشکلی هست باید این سازمان و همکاران من در اینجا پاسخ‌گوی این مسئله باشند.
وی تصریح کرد: سابقاً نظام اعطای گواهی تهیه‌کنندگی و کارگردانی دچار اشکالاتی بود که برطرف شده و باید اگر وضعیت نادرستی است به زودی اصلاح شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی