[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جلوگیری از سیاه شدن موز با روش‌های ساده و مؤثر ، روزنامه شیراز نوین

میوه‌ها اسیدی هستند و نمی‌گذارند که رنگ موز تغییر کند.
به گزارش نمناک، برخلاف سیب، پرتقال و میوه‌های دیگر موزها به صورت خوشه‌ای هستند؛ اگرچه این میوه باعث شادی و خوشحالی می‌شود و می‌تواند برای رفع بی‌حالی و افسردگی مفید باشد، ولی در مدت زمان کمی به موزهای سیاه و وارفته‌ای تبدیل می‌شود؛ مگر اینکه راه و روش جلوگیری از سیاه شدن موز را بدانید.
خوشبختانه می‌توانید به راحتی بر این مشکل قدیمی غلبه کنید و با روش‌های گوناگون به‌جای اینکه موز را داخل کیسه زباله بگذارید، داخل سبد میوه قرار دهید.
روش‌هایی برای جلوگیری از سیاه شدن موز
بسته‌بندی برای تازگی
به دلیل اینکه گاز اتیلن از میان ساقه میوه منتشر می‌شود، موزها سیاه می‌شوند که این باعث می‌شود بر اثر تماس گاز اتیلن با پوست میوه، میوه سریع‌تر برسد. این گاز مضر حتی ممکن است موجب شود که میوه‌هایی که در نزدیکی موزها قرار دارند نیز زودتر برسند.
برای کندتر کردن این فرآیند و حفظ رنگ زرد موز برای مدت طولانی‌تر، موزها را از یکدیگر جدا کنید و با مشمای آشپزخانه محکم بپیچید؛ این ترفند برحسب دمای آشپزخانه تا یک هفته، موزها را از سیاه شدن حفظ می‌کند.
موزها را کنار میوه‌های دیگر قرار دهید
شما می‌توانید با قرار دادن میوه‌های بیشتر در ظرف میوه از انتشار گاز اتیلن به نفع خود استفاده کنید؛ میوه‌هایی که سفت هستند و دیر می‌رسند مانند آووکادو، شلیل، آلو، هلو و گلابی را همراه با موز در ظرف میوه قرار دهید. 
خواهید دید که موزها دیرتر سیاه می‌شوند؛ در حالی که میوه‌های دیگر سریع‌تر می‌رسند.
از نگهداری موز همراه با سبزیجات و میوه‌هایی مانند خیار، هویج، بادمجان، نخودفرنگی، فلفل، کدو، سیب‌زمینی شیرین و هندوانه که زود می‌رسند، خودداری کنید.
موز را داخل فریزر قرار دهید
زمانی که موزها به حدی که دوست دارید رسیدند، آنها را داخل مشما گذاشته و داخل فریزر قرار دهید؛ اگرچه پوستش همچنان سیاه است، اما داخل میوه نمی‌رسد و می‌تواند برای دو تا سه ماه به صورت یخ‌زده باقی بماند.
در یخچال‌های سردتر یا مناطق خنک‌تر از یخچال، موز تا 5 روز باقی می‌ماند و همچنین می‌توانید موز نیمه‌خورده‌شده را نیز به همین روش نگهداری کنید. تا زمانی که موزها نرسیده‌اند آنها را داخل یخچال قرار ندهید، زیرا در این‌صورت زودتر از زمانی که در دمای اتاق هستند، سیاه می‌شوند.
موزها را به آب‌میوه آغشته کنید
برای اینکه از سیاه شدن موزها جلوگیری کنید از مقداری آب‌میوه استفاده کنید. 
میوه‌های زیادی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید؛ مثل لیموشیرین، پرتقال، کنسرو آناناس، گریپ فروت و حتی لیموترش که از میوه های اسیدی هستند و به همین دلیل نمی‌گذارند رنگ موز سیاه شود. برای این منظور کافی است که سطح موزها را با مقداری از آب این میوه‌ها آغشته کنید و دیگر نگران سیاه شدن آنها نباشید.
جلوگیری از سیاه شدن موزهای خردشده
اگر موزها را خرده کرده‌اید، اما حواستان نبوده به آنها آب‌میوه بزنید، باز هم راه برگرداندن رنگ روشن به موزها مقداری آب‌میوه است: آب کنسرو آناناس یا گریپ فروت تا حد زیادی می‌تواند این تغییر رنگ موز را جبران کند.
وقتی که تمام این ترفندها شکست می‌خورند
بعضی وقت‌ها نمی‌توانید از سیاه شدن موزها جلوگیری کنید.
وقتی که میوه‌ها کاملاً رسید آنها را برای استفاده در غذاهایی مانند اسموتی یا کیک موز، فریز کنید.
برای نگهداری طولانی‌مدت آنها را پوست بکنید و پوره کنید، چند قطره لیمو و آب به آن اضافه کنید و داخل فریزر قرار دهید. 
می‌توانید با این پوره دسرهایی مانند نان شیرین و پودینگ هم بپزید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی