[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بازیکن بومی حاضر در لیگ برتر بسکتبال: حالا جوان‌های شیرازی با انگیزه تمرین می‌کنند، روزنامه شیراز نوین

بسکتبالیست شیرازی حاضر در لیگ برتر اعتقاد دارد که بازیکنان جوان این شهر با وجود یک تیم در لیگ برتر، حالا با انگیزه تمرین می‌کنند تا در آینده بتوانند در شهر خودشان راهی بالاترین سطح مسابقات کشور شوند.
به گزارش ایسنا، امسال با بازگشت شیراز به لیگ برتر بسکتبال، دوباره بسکتبالیست‌های این شهر مجال این را یافته‌اند که در شهر خود، حضور در لیگ برتر را تجربه کنند. هرچند سال‌ها دوری از لیگ برتر و آماده نبودن زمینه لازم برای پیشرفت در این رشته محبوب و پرطرفدار ورزشی در شیراز، باعث شده تا شاهد ظهور بسکتبالیست‌های متعدد و شاخصی در این کلان‌شهر نباشیم.
با این‌حال، بازیکنان خوبی از شیراز در تیم لیگ برتری لیموندیس حضور دارند که در هفته‌های گذشته توانسته‌اند توانایی‌های خود را اثبات کنند.
یکی از این بازیکنان، رضا نادری 26ساله است؛ او که نخستین سال حضور خود در یک تیم شیرازی را تجربه می‌کند، در خصوص دیدار اخیر تیمش مقابل صدرنشین رقابت‌ها که منجر به شکست خانگی شد، گفت: با توجه به تمریناتی که زیر نظر کادر فنی داشتیم، تمام سعی ما این بود که چه در دفاع و چه در حمله، مؤثر عمل کنیم. ما برای پیروزی به بازی آمده بودیم، اما متأسفانه در دقایقی از بازی تمرکزمان را از دست دادیم.؛ به همین دلیل هم اختلاف امتیازی ایجاد شد و دیگر نتوانستیم آن را جبران کنیم. حریف ما هم تیم قدرتمند قهرمان سه سال اخیر بود و فکر می‌کنم نمایش ما جای امیدواری داشت که در بازی‌های بعدی بتوانیم از خجالت مردم شهرمان دربیاییم.
نادری با بیان اینکه بسکتبال را در شیراز زیر نظر مربیانی چون قرائی، شاهسون و حمیدپور آغاز کرده است در خصوص تیم‌هایی که در گذشته با پیراهن آنها به میدان رفته است، گفت: من در لیگ برتر با تیم‌هایی مثل پالایش نفت آبادان و نیروی زمینی ارتش حضور پیدا کردم و البته چند سال هم در تیم‌های دسته‌یکی کشور بازی کردم؛ حالا هم اولین سال حضور در شیراز را سپری می‌کنم.
وی در پاسخ به این سؤال که حضور یک تیم شیرازی چقدر توانسته برای او و سایر بازیکنان بومی خوشایند باشد، عنوان کرد: این قطعاً اتفاق بسیار خوبی برای ما بود؛ خدا خواست این تیم شکل بگیرد و بچه‌های استان فارس بیشتر دیده شوند. امیدوارم از این تیم حمایت شود و برای کسانی که در این استان علاقه‌مند به بسکتبال هستند، انگیزه ایجاد شود. آنهایی که بسکتبال را تمرین می‌کنند، حالا با ورود لیموندیس به لیگ برتر تمرینات را جدیتر دنبال می‌کنند تا بتوانند بعدها به این تیم اضافه شوند؛ البته به شرطی که این تیم ماندگار باشد که این موضوع بستگی به میزان حمایت مسئولان دارد.
بسکتبالیست شیرازی با بیان اینکه 5 بازیکن شیرازی هم‌اکنون در تیم لیموندیس حضور دارد هم گفت: به‌جز من، سروش دهقان، مصطفی رضایی، کوروش جهانگیری و علی اسکندری بازیکنان بومی این تیم هستیم. بازیکنان جوانی هم در کنار ما تمرین می‌کنند تا آب‌دیده و باتجربه شوند و در سال‌های بعد بتوانند در ترکیب اصلی تیم حضور پیدا کنند.
تیم بسکتبال لیموندیس شیراز که نخستین فصل حضور در بسکتبال کشور را تجربه می‌کند در 12 بازی ابتدایی فصل موفق به ثبت 3 پیروزی شده، اما در 9 بازی شکست خورده است؛ با این‌حال، نحوه بازی‌های این تیم و شکست‌های بسیار نزدیک مقابل قدرت‌های بزرگ لیگ، باعث شده است تا امیدواری‌های زیادی نسبت به آینده این تیم وجود داشته باشد. لیموندیس در هفته سیزدهم رقابت‌ها روز دوشنبه، 18 دی‌ماه در کرمان به مصاف مس این شهر خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی