[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راه‌های آموختن و گزاردن نماز را برای نسل نو هموار کنید، روزنامه شیراز نوین

رهبر معظم انقلاب در پیامی به سی‌امین اجلاس سراسری نماز، ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان را کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ آن دانستند و از متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان خواستند تا خود را مخاطب «اقیموا الصلاة» بدانند و به معنای واقعی، نماز را اقامه 
کنند.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به سی‌امین اجلاس سراسری نماز که روز شنبه  ۱۶ دی‌ماه منتشر شد، این فریضه‌ بزرگ را نیازی فراتر از نیازهای جاری فرد و جامعه‌ مسلمان و همچون روح و هوا برای انسان دانستند و تأکید کردند: متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان باید راه‌های آموختن و گزاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی‌العالمین ارواحنا فداه
خدای متعال را بر ادامه‌ سنت مبارک و نیکوی بزرگداشت نماز سپاس می‌گویم و از جناب حجت‌الاسلام قرائتی عالم مجاهد و روشن‌بین که پایه‌گذار این حرکت پربرکت‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم.
نماز را نمی‌توان در شمار نیازهای جاریِ فرد و جامعه‌ مسلمان دانست. این فریضه‌ بزرگ بسی فراتر از این نیازها نقش می‌آفریند. آن را باید، همچون روح برای اندام‌های بدن انسان یا همچون هوا در مقایسه با دیگر نیازهای مادی انسان دانست. اینکه قبول همه‌ عبادت‌ها و خدمت‌های خدایی به قبول نماز وابسته شده و اینکه امر به نماز و ایستادگی بر آن از پیامبر مطالبه شده و اینکه نماز نخستین الزام در حاکمیت صالحان دانسته شده و اینکه اقامه‌ آن و تأکید بر آن بیش از هر واجب دیگر در قرآن تکرار شده، همه دلیل بر جایگاه بی‌مثال این فریضه‌ الهی است.
ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان، کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ آن است. متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان، از خانواده، تا مدرسه و تا دانشگاه و تا محیط‌های ورزشی و تا عالمان دینی در مدارس و دانشگاه‌ها و تا مجموعه‌های بسیجی در مساجد و تا همه‌ واحدهای بسیج و تا مجموعه‌های جهاد سازندگی و گروه‌های جهادی و نظایر اینها، باید خود را مخاطب اقیموا الصلاة بدانند. راه‌های آموختن و گزاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنند. به نماز، به مسجد، به حضور قلب، به توجه به معانی نماز، به دانستن احکام نماز، جاذبه ببخشند و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند. از خداوند متعال توفیقات همگان را 
خواستارم.
سیدعلی خامنه‌ای              ۱۵/دی‌ماه/۱۴۰۲

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی