[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تمرکز بر محرومیت‌زدایی؛ از شهرک سعدی تا آستان جانان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار منطقه سه شیراز از پاسخ‌گویی به مطالبات شهروندان خبر داد و بر اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی به منظور برقراری عدالت شهری تأکید کرد. سیدمحمدجواد افضلی صبح شنبه 16 دی‌ماه در‌ سلسله‌نشست‌های «روایت امید» با موضوع تشریح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری منطقه 3 اظهار داشت: تعداد ۲۲ مرکز گردشگری، شامل آرامگاه حافظ، سعدی، دروازه قرآن، باغ جهان‌نما، باباکوهی، باغ‌ ملی، اصلاح سنگ‌فرش حافظیه و دیگر پروژه‌های تاریخی و فرهنگی در منطقه 3 شهرداری شیراز واقع شده که اهمیت این محور از کلان‌شهر شیراز را دوچندان می‌سازد.
 ایمن‌سازی در محور دروازه قرآن
او با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، از خبرنگاران به عنوان بازوان پرتوان مدیریت شهری در ایجاد ارتباط مؤثر با شهروندان یاد کرد و با ارائه چشم‌اندازی از منطقه 3 شهرداری شیراز افزود: این محور مهم از کلان‌شهر شیراز ۱۸۰۰ هکتار وسعت داشته و جمعیتی بالغ بر ۳۵۰هزار نفر در آن سکونت دارند. 
وی در ادامه از افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۱ پروژه عمرانی در دهه مبارک فجر خبر داد و پیرامون اقدامات زیربنایی که به منظور ایمن‌سازی انجام شده، اظهار داشت: پروژه ایمن‌سازی دروازه قرآن در راستای جلوگیری از تکرار حادثه تلخ سیل سال 1398 به بهرداری رسید و تا ده سال آینده در این محور با چالش رواناب‌ها مواجه نخواهیم بود. افضلی از انجام عملیات لوله‌گذاری با اعتبار ۷۰میلیارد تومان خبر داد و گفت: فاز دوم این پروژه ایمن‌سازی در دستور کار است.
 اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرک سعدی
او افزود: با توجه به بافت متراکم جمعیتی که در شهرک سعدی قرار دارد، مشکلاتی در خصوص فاضلاب شهری وجود داشت که در بخش‌های مهمی از محلات و به ویژه بافت فرسوده نیز عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی انجام شد تا سلامت شهروندان در معرض بیماری‌هایی نظیر سالک قرار نگیرد.
وی پیرامون آسیب‌پذیری منطقه سعدی در بحبوحه سیل سال 1398 اذعان کرد: عملیات احداث سیل‌بند در این منطقه ۳۸ درصد پیشرفت دارد و به‌موازات آن لای‌روبی‌ رودخانه و جداول به صورت کامل انجام شده است.
شهردار منطقه ۳ شیراز در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: توسعه پایدار شهرداری با گسترش زیرساخت‌ها و توسعه زیربنایی و اصولی محقق می‌شود و برای شناسایی چالش‌ها از نظرات کارشناسان و شهروندان بهره‌مند می‌شویم.
وی از مراکز گردشگری شیراز که در قلب منطقه 3 واقع شده، به عنوان نگین شهر شیراز یاد کرد و بیان داشت: به‌موازات جاذبه‌های تاریخی و تمدنی که از آنها برخوردار هستیم، بنا بر تأکید شهردار کلان‌شهر شیراز و شورای اسلامی شهر، به دنبال ایجاد مقاصد گردشگری جدید برای شهروندان و گردشگران می‌باشیم.
 بهره‌برداری از ۱۱ پروژه به ارزش ۱۲۵میلیارد تومان
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با ارائه آمار و ارقامی افزود: بودجه عمرانی شهرداری منطقه 3 معادل ۳۷۰۰میلیارد در سال جاری است که بر همین اساس برای دهه فجر ۱۱ پروژه به ارزش ۱۲۵میلیارد تومان آماده بهره‌برداری می‌شود.
 کلنگ‌زنی ۲۰ پروژه به ارزش ۴۸۱میلیارد تومان
افضلی با اشاره به این موضوع که ۲۰ پروژه به ارزش ۴۸۱میلیارد تومان در آستانه کلنگ‌زنی قرار دارد، بیان داشت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و بر این اساس تعداد ۷ پروژه در شهرک سعدی اجرایی می‌شوند.شهردار منطقه 3 با اشاره به جزئیاتی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرک سعدی بیان داشت: برای بهسازی و سنگ‌فرش کوچه‌های صعب‌العبور اعتباری معادل ۷۰میلیارد تومان اختصاص داده شده و امیدواریم به واسطه اجرای پروژه‌های مختلف، این منطقه از فرسودگی و انزوا و محرومیت خارج شود. به گفته این مقام ارشد شهرداری شیراز، با اجرای پروژه‌های لوله‌گذاری‌ تهدید رواناب‌ها تا حدود زیادی برطرف شده و جان و مال شهروندان در امان می‌ماند. وی با تأکید بر این موضوع که محله سعدی قدمت دیرینه‌ای داشته و باید درخور نام این شاعر پرآوازه باشد، اظهار داشت: شهرداری شیراز تمرکز ویژه‌ای بر محلات محروم دارد که منطقه سعدی یکی از مهم‌ترین آنهاست.
 سنگ‌فرش گذر حافظ ترمیم می‌شود
او در بخش دیگری از سخنانش پاسخ‌گویی به مطالبات شهروندان را یکی از رسالت‌های اصلی مدیریت شهری برشمرد و پیرامون اصلاح سنگ‌فرش گذر حافظ گفت: بر اساس درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان به اصلاح این گذر اهتمام ویژه‌ای داریم. افضلی با ارائه توضیحاتی در این زمینه افزود: به منظور اجرای یک پروژه فاخر، گروهی از کارشناسان به بررسی جوانب آن با بررسی‌های میدانی و مطالعات کارشناسی پرداخته و زوایای مختلف پروژه همچنان در حال بررسی است.این مقام مسئول با اشاره به اینکه اصلاح سنگ‌فرش حافظ هنوز به مرحله نهایی و جمع‌بندی نرسیده، اظهار داشت: این پروژه را می‌توان با اعتبار یکصدمیلیون تومان اصلاح کرد یا با اختصاص سه‌میلیارد تومان آن را از نو و به صورت اساسی احداث نمود. به گفته این مقام مسئول، این پروژه همچنان در مرحله بررسی کارشناسی قرار داشته و تصمیم قطعی گرفته نشده است. شهردار منطقه 3 در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه در زیباشهر سالن بزرگی به مساحت 2هزار مترمربع در نظر گرفته شده، اضافه کرد: محور امام رضا(ع) و تا خارج از شهر در قلمرو مسئولیت‌های راه و شهرسازی است و از پلیس راه تا دروازه قرآن مسیرهای ویژه ای برای تفرج مسافران طراحی شده است.
 کوه نور، مقصد جدید گردشگری شیراز
در ادامه این نشست خبری، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ شیراز از ارائه خدمت به شهروندان در پرتو اقدامات عمرانی متنوع خبر داد. جعفری از احداث یک پارک بزرگ در محدوده کوهستان نور خبر داد و بیان داشت: محور دروازه قرآن به یک نقطه تفریحی بسیار جذاب برای خانواده‌ها تبدیل خواهد شد و استعدادهای این منطقه مهم از کلان‌شهر شیراز را شکوفا می‌سازد. معاون شهردار منطقه 3 شیراز در ادامه از احداث پارک ویژه بانوان در شهرک سعدی با مساحت هفت‌هزار مترمربع خبر داد و افزود: باغ مهربانوی منطقه 3 شهرداری شیراز تمامی زیرساخت‌ها و تجهیزات موردنیاز بانوان در زمینه‌های مختلف را دارا می‌باشد. او از کلنگ‌زنی پروژه پارک کوهستانی کوه نور در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و تصریح کرد: این پارک دارای یک شهربازی بزرگ است و با اجرای طرح‌های ترافیکی و حوزه حمل و نقل این پروژه می‌تواند در کاهش ترافیک محور دروازه قرآن نقش مؤثری ایفا کند. جعفری با اشاره به اینکه طراحی و اجرای انواع بازی‌های هیجانی در پارک کوهستانی نور پیش‌بینی شده است، افزود: فاز اول اجرای این پروژه در دست اجراست و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای آن تعریف شده است.
 تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری برای شکوفایی شیراز
وی از تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری جذاب برای سرمایه‌گذاران شهری خبر داد و گفت: مدیریت شهری با رویکردی جدید آماده تحول‌آفرینی در حوزه پروژه‌های سرمایه‌گذاری است. کلنگ‌زنی و احداث باغ بانوان در شهرک سعدی با جانمایی وسایل و تجهیزات ورزشی مناسب در این فضا، کلنگ‌زنی و احداث یک سالن ورزشی در محله بر آفتاب شهرک سعدی، اجرای سنگ‌فرش خیابان حاج عزت‌الله فهندژ، توسعه بخش شرق آرامگاه سعدیه، اجرای لوله‌گذاری شهرک رکن‌آباد و سایر شهرک‌های منطقه، احداث دومین پارک در شهرک رکن‌آباد، اجرای عملیات پیاده‌روسازی، اصلاح و مناسب‌سازی طرح‌های هندسی در سطح منطقه از دیگر اقدامات اجرایی شهرداری منطقه سه در محلات و شهرک‌ها این منطقه است که شهردار این منطقه به آنها اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی