[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اعطای مرخصی زندانیان به ‌مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌کل دادگستری فارس از اعطای مرخصی با استفاده از تسهیلات قضایی به ۲هزار و ۴۷۴ نفر زندانی این استان هم‌زمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها خبر داد. چهاردهمین دوره آزادی‌سازی زندانیان در استان فارس هم‌زمان با ایام چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‎‌ها، حاج قاسم سلیمانی، روز ۱۶ دی‌ماه در شیراز برگزار شد که در آن ۳۳۰ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند. رئیس‌کل دادگستری استان فارس در این آیین گفت: علاوه بر ۳۳۰ زندانی آزادشده به مناسبت همین ایام با همکاری دادستان مرکز استان ۲هزار و ۴۷۴ زندانی نیز با اعطای مرخصی و با استفاده از تسهیلات قضایی از زندان آزاد شده یا از مرخصی استفاده کرده‌اند. حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی از اعلام اسامی زندانیان مستحق بخشش و تخفیف مجازات به کمیسیون عفو کشور خبر داد و افزود: اهداف دادگستری استان در راستای کاهش جمعیت کیفری مستمراً ادامه دارد و تلاش می‌کنیم این رویکرد با اولویت بانوان زندانی و جرائم غیرعمد ادامه یابد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه ۴۵ زندانی زن جرائم غیرعمد با بدهی قریب به ۵۰میلیارد ریال در اولویت کمک‌های خیران برای آزادسازی قرار دارند، اظهار امیدواری کرد: این تعداد از زندانیان معسر بند نسوان تا دهه مبارک فجر با کمک‌های مردمی از زندان رهایی یافته و به کانون خانواده‌های خود بازگردند.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر جمع زندانیان جرائم مالی و غیرعمد استان ۹۲۸ نفر است، گفت: در صورت تأمین یک‌سوم از میزان بدهی این افراد توسط اعتبارات دولتی اختصاص یافته در این خصوص می‌توانیم با سایر کمک‌های خیران و اخذ رضایت از شکات، زمینه‌ آزادی آنان را فراهم کنیم. اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به چهاردهمین مرحله آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: اولین دوره این پویش نیز هم‌زمان با شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی اتفاق افتاد و در این مدت ۲۵۴۷ نفر زندانی تحت عنوان پویش‌های نذر رهایی از زندان آزاد شدند و روند آزادسازی در چارچوب کمک‌های خیران، اعطای تسهیلات قضایی و استفاده از تأسیسات قانونی ادامه خواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی