[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مستندهای شبکه افق؛ از «پا به ماه» تا «سرباز ۴۶ساله»، روزنامه شیراز نوین

مجموعه‌ای از مستندهای تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
به گزارش ایرنا، مستند «سرباز ۴۶ساله»، روایتی از سرگذشت و زندگی سردار سرلشکر پاسدار شهید پاسدار احمد کاظمی، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به روی آنتن افق سیما می‌رود.
کاظمی، یار صادق و راستین سرداران شهید باکری، زین‌الدین، خرازی، همت، بقایی و ... بود و تمام وجود خود را وقف حضور در جبهه‌های نبرد کرده بود؛ وی یکی از برجسته‌ترین و مقتدرترین فرماندهان دفاع مقدس محسوب می‌شود.
مجموعه مستند ۱۰ قسمتی «خاطرات آن مرد» خاطرات اهالی روستای قنات ملک از شهید حاج قاسم سلیمانی را روایت می‌کند. پنج قسمت پایانی این مستند از شنبه ۱۶ دی تا چهارشنبه ۲۰ دی، هر شب ساعت ۲۳ در شبکه افق سیما پخش می‌شود. روستای قنات ملک، روستای پرخاطره و زیبایی در کرمان محل تولد و زندگی حاج قاسم است.
مجموعه مستند «غوغای بی‌هیاهو» با تکیه بر روایاتی ساده و پر امید، تلاش می‌کند تا به مدرسه‌هایی در مناطق محروم سفر کند؛ مدارسی که با وجود مشکلات فراوان در روستا، حتی با تعداد کمی دانش‌آموز همچنان پابرجا بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هر قسمت از این مستند که یک نام ویژه دارد در پی دمیدن روحیه تلاش و کوشش به جامعه است و سعی دارد قابی باشد برای نشان دادن جایگاه معلم به‌عنوان فردی فداکار که نماد این غوغای بی هیاهوست و دانش‌آموزانی که با تمام سختی‌هایی که دارند به دنبال تحقق آمال و آرزوهای‌شان قدم برمی‌دارند. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا چهارشنبه ساعت 12 بامداد، ساعت ۵ صبح و ۱۳ ظهر از قاب افق سیما تماشا کنند.
مجموعه مستند «یه لقمه نون» با روایتی از کسب درآمد حلال، به‌عنوان الگویی برای جوانان در انتخاب شغل و طریقه کسب روزی حلال خود شنبه تا پنجشنبه این هفته ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.
مستند «قصه این است»، روایتی از زندگی زهرا حسنی سعدی و محمد صالحه، زوج نخبه‌ای است که بعد از ازدواج برای ادامه تحصیل به کانادا سفر می‌کنند و در آنجا هم اعتقادات مذهبی و فعالیت‌های فرهنگی خود را حفظ می‌کنند. آنها ارادت خاصی به حاج قاسم دارند و چند روز پس از شهادت او در اثر سقوط هواپیمای اوکراینی جان می‌دهند؛ در این مستند دوستان و نزدیکانشان از روحیات منحصر به فرد این زوج می‌گویند.
علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را پنجشنبه مورخ ۲۱ دی‌ماه ساعت ۱۸ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.
مجموعه مستند «ضد» تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهراً کم‌اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود؛ چراکه ضدیت با کلیشه‌ها ‌کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است. هر قسمت از این مجموعه مستند به موضوع متفاوتی مثل آلودگی هوا، آلودگی های نوری، حیوانات خانگی، صنایع جنگ و ... پرداخته و می کوشد مردم را وادار کند که نگاه متفاوت‌تری داشته باشند. این مستند در فصل سوم تلاش دارد از تسلط زیست مجازی بر زندگی انسان‌ها بگوید.
قسمت پنجم این مجموعه مستند، پنجشنبه ساعت ۱۹ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۹ صبح و ۱۴ از قاب افق سیما به روی آنتن افق سیما می‌رود.
«بی واسطه» عنوان مستند دیگری است که سری دوم آن جمعه ساعت ۱۶ ازشبکه افق پخش می‌شود؛ این مجموعه با اجرای محمد دلاوری و تهیه‌کنندگی سیدعلی صدری نیا در هر قسمت سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه‌مند می‌رود. محمد دلاوری در این برنامه ماجراجویی‌های جدیدی را در بازگشت به آنتن تلویزیون تجربه کرده است.
مجموعه مستند «پا به ماه» شهر به شهر و روستا به روستا لحظات خاص و به یادماندنیِ روزهای آخر بارداری و روز تولد را به تصویر کشیده است. مستند «پا به ماه» قصه‌ی روزهایی از زندگی آدم‌هایی‌ست که پر از انتظار، نگرانی، عشق، ترس و صبر است. 
مجموعه مستند «پا به ماه» با موضوع زمان بارداری مادران و تولدهای خاص است که جمعه ساعت ۱۷:۳۰ به روی آنتن شبکه افق می‌رود؛ همچنین تکرار این مجموعه مستند روز بعد ساعت ۹ صبح و ۱۵ عصر به روی آنتن می‌رود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی