[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دختر ملی‌پوش استان فارس؛ خانم معلم مرا هندبالیست کرد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
یک معلم خوب می‌تواند سرنوشت دانش‌آموز را تغییر دهد؛ به خصوص در زمینه ورزش؛ معلم‌هایی که زنگ ورزش را سرسری نمی‌گیرند و سر و ته آن را با انداختن یک توپ جلوی دانش‌آموز و نظاره کردن آنها هم نمی‌آورند، ممکن است بعضی بچه‌ها را در یک مسیر درست و درمان قرار دهند.
قبلاً در مصاحبه با یکی از ورزشکاران کازرونی، علت پیشرفت هندبال این شهر، حضور یک معلم ورزش دل‌سوز و فکور عنوان شد. کسی که سعی کرد بچه‌ها را با ورزشی کمتر شناخته‌شده آشنا کند. ورزشی کاملاً مبتنی بر کار گروهی که از نظر فیزیکی هم می‌تواند بدن‌ها را ساخته و پرداخته کند.
حالا یکی از ملی‌پوشان هندبال بانوان نیز دلیل آمدنش به این ورزش را حضور یک معلم ورزش خوب می‌داند.
زهرا فقیهی هم‌اکنون یکی از سه هندبالیست فارسی تیم ملی به شمار می‌رود؛ دختر متولد بهمن 71 که از 11 سالگی، زمانی که دانش‌آموز بوده، هندبال را آغاز کرده است و در این مورد می‌گوید: آن زمان در بین هم‌سن و سال‌های من، کمتر کسی حتی نام این رشته را شنیده بود، اما معلم ما این ورزش را به ما یاد داد و کم‌کم علاقه‌مند شدیم. در مدرسه اول شدیم، در مسابقات ناحیه و استان قهرمان شدیم و به کشوری هم رسیدیم. دیگر مسیرم را پیدا کرده بودم و البته در این راه، مادر و مخصوصاً پدرم خیلی به من کمک کردند.
فقیهی از سال 90 با دعوت به تیم ملی جوانان، ملی‌پوش شده است. در 14 سال حضور در لیگ برتر نیز 9 عنوان قهرمانی به دست آورده و در 5 دوره دیگر هم تیم او یا روی سکوی دوم بوده یا نهایتاً سوم شده است که در این خصوص بیان می‌دارد: از تیم هیئت هندبال فارس وارد لیگ برتر شدم؛ پس از آن به ثامن‌الحجج سبزوار رفتم و در 5 سالی که عضو این تیم بودم، هر 5 سال قهرمان لیگ برتر شدیم. پس از آن هم در تیم‌هایی مثل شهید چمران لارستان، شهید شاملی کازرون و سپاهان اصفهان بازی کردم.
او که پس از این‌همه تجربه و افتخار، یک صاحب‌نظر در این رشته محسوب می‌شود در خصوص کیفیت هندبال استان فارس گفت: سالی که تیم شهید چمران لارستان به دلیل مشکلات مالی منحل شد، من در این تیم حضور داشتم؛ واقعاً اتفاق بدی بود که تیمی با آن‌همه استعداد و افتخار به این شکل از بین برود.
دختر ملی‌پوش استان فارس که با برنامه رادیویی ورزش در فارس صحبت می‌کرد در پایان گفت: امسال تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر از استان فارس هستند و این نشان می‌دهد چقدر استعداد در هندبال داریم. واقعیت این است که من به‌عنوان ورزشکاری که 14 سال در لیگ برتر بازی کرده‌ام و با همه ملی‌پوشان هندبال ایران در تیم‌های مختلف هم‌بازی بوده‌ام، می‌بینم که بچه‌های استان فارس قراردادهای بسیار پایینی نسبت به سایر استان‌ها دارند، ولی با عشق و علاقه و جان و دل بازی می‌کنند؛ نتیجه هم گرفتند و اگر کمی حمایت شوند و بتوانند بازیکنان باتجربه‌تری کسب کنند، قهرمانی لیگ هم دور از دسترس نیست. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی