[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

محرومیت‌زدایی با عدالت شهری، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز خواستار گسترش زیرساخت‌های مذهبی در کلان‌شهر شیراز شد. محمدرضا هاجری ظهر یکشنبه 17 دی‌ماه در نطق پیش از دستورش با عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هم‌وطنان در کرمان اظهار داشت: امروز جبهه مقاومت اسلامی در یمن، لبنان، فلسطین اشغالی، عراق، غزه و سوریه، خواب راحت را از رژیم‌های پوشالی و سلطه‌گر ربوده است. وی با اشاره به «انتقام سخت» از مزدوران و تروریست‌ها، خواستار عدالت عمرانی شد و بیان داشت: دردآور است که در سومین حرم اهل بیت(ع) شهرک‌های نوسازی با هزاران سکنه و ساخت و سازهای با مجوز وجود داشته باشد، اما فضایی برای فرایض عبادی و فرهنگی در اختیار نباشد. او با طرح این پرسش بیان داشت: آیا می‌دانید برف‌فروشان، شهرک کوثر، شهرک صدا و سیما، شهرک امام حسین(ع)، شهرک قصر قمشه جنوبی و ده‌ها شهرک دیگر در سومین حرم، فضای مناسب فرهنگی‌مذهبی ندارند؟
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در حاشیه برگزاری کنگره سرداران و شهدای فارس و شیراز می‌توان به تعداد شهدای شیرازی، درخت‌های سرو و نارنج در محلات و مناطق به نام شهدا کاشت تا شاهد سرسبزی و خرمی بیشتر باشیم. این طرح که به کمیسیون خدمات شهری شورا ارائه شده، قابلیت اجرایی داشته و می‌توان شهر را به یاد شهدا، با بهار نارنج و نماد سروقامتان به خوبی آراست. هاجری با یادآوری این موضوع که شیراز از کمبود پارکینگ و سرویس بهداشتی عمومی در گذرهای پرتردد رنج می‌برد، افزود: صنعت گردشگری می‌تواند تولیدکننده ثروت باشد؛ به شرطی که بستر مناسب برای حضور مسافران مهیا گردد و جذب بودجه‌های ملی برای رفع این مشکلات ضروری است.
وی طرح 100 مسجد، 100 اعتکاف را راهگشا دانست و افزود: شورا و شهرداری با کمک قرارگاه احمد بن موسی(ع) سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و هیئت‌های مذهبی می‌توانند فضای محلات و مساجد را برای ارتقا و تعالی معنوی به ویژه برای جوانان مهیا سازند. 
او با تأکید بر این موضوع که به نام محرومیت‌زدایی نباید فقرا را تحقیر کرد، افزود: اگر می‌خواهیم به محرومان و مستضعفان خدمت کنیم، باید همراه با حفظ عزت و بزرگواری آنها باشد. هاجری با یادآوری این موضوع که از طریق قرارگاه محرومیت‌زدایی شیراز می‌توان با کار عملی، میدانی و جهادی، شهروندان را خوشحال کرد، بیان داشت: نباید اتوبوس و مینی‌بوس‌های نو به شمال شهر اختصاص یابد و اتوبوس‌های فرسوده به جنوب و محلات مستضعف‌نشین اعزام شوند. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه بیان داشت: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی نباید پای پروژه‌های بزرگ قربانی شود و اولویت اول پروژه‌های محرومیت‌زدایی باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی