[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شکوفایی عمرانی در بهار انقلاب، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: اجرای هم‌زمان ۴۴ کیلومتر بزرگ‌راه‌سازی توسط شهرداری شیراز نشان از رشد ۱۴۲ درصدی نسبت به کل سنوات شهرداری شیراز 
دارد.
محمد امین عصر یکشنبه هفدهم دی‌ماه در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، با ارائه یک گزارش در تشریح پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهرداری شیراز، اظهار کرد: در سال‌های مختلف بودجه عمرانی پروژه‌های بزرگ‌مقیاس در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ رشد بسیاری داشته است؛ به‌گونه‌ای که این میزان سه برابر افزایش یافت و تا به امروز بر اساس عملکرد ۹ماهه، ۶۱ درصد تحقق بودجه داشته‌ایم.
وی افزود: در مجموع قراردادهایی که طی ۹ماهه اول سال جاری با پیمانکاران منعقد شده، مبلغ ۷هزار و ۶۵میلیارد تومان بوده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص مصوبات شورا تصریح کرد: تا ۳۰ آذرماه سال جاری از مجموع ۳۶ مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، اجرای ۲۴ مصوبه به صورت صددرصد انجام شد که ۱۲ مورد با ۴۸ درصد پیشرفت بوده است. 
امین ادامه داد: این ۱۲ مصوبه پروژه‌هایی است که در حال حاضر عملیات عمرانی آنها در حال اجراست. 
وی در تشریح پراکنش و توزیع پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس در سطح شهر شیراز، اضافه کرد: ۱۰۱ پروژه بزرگ‌مقیاس در حوزه معاونت فنی و سازمان عمران داریم که از شمال غرب پروژه زیرگذر گویم تا محدوده جنوب شرق پروژه شهید استوار به همراه تقاطعات اجرایی این پروژه و در قسمت جنوب بزرگ‌راه امام خمینی(ره) در حال اجراست و این موضوع نشان‌دهنده آن است که تمام قسمت‌ها و مناطق یازده‌گانه تحت پوشش پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهرداری 
است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ادامه داد: تا سال ۱۴۰۰ کیلومتراژ بزرگ‌راه‌سازی در شهر شیراز ۳۳ کیلومتر بوده است که از دوره شورای ششم ۴۴ کیلومتر اجرای بزرگ‌راه‌سازی در دستور کار شهرداری قرار گرفت. 
امین افزود: اجرای هم‌زمان ۴۴ کیلومتر بزرگ‌راه‌سازی توسط شهرداری شیراز نشان از رشد ۱۴۲ درصدی نسبت به کل سنوات شهرداری شیراز دارد. 
بزرگ‌راه ۵۵ متری حافظ به طول ۱۳ کیلومتر، بزرگ‌راه شهید سلیمانی کوهسار مهدی به طول ۷ کیلومتر با ۱۱ تونل و ۷ پل بزرگ و بزرگ‌راه شهید استوار به طول شش کیلومتر از اهم بزرگ‌راه‌های اجرایی بود که معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به آنها اشاره کرد.
امین در تشریح زمان‌بندی این پروژه‌های بزرگ‌راهی خاطرنشان کرد: برنامه زمان‌بندی پروژه‌ها نشان می‌دهد که باید ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشیم، اما به دلایلی امروز ۱۴ درصد انحراف داریم و این پیشرفت در حال حاضر ۶۱ درصد است و تمام تلاش شهرداری بر جبران این میزان پیشرفت است.
وی اضافه کرد: تا پیش از دوره ششم شورا و شهرداری تنها ۷۷ تقاطع و پل در شهر شیراز احداث شده بود که به سنوات گذشته برمی‌گردد. اما پس از استقرار شورای ششم، احداث‌ ۳۸ تقاطع غیرهم‌سطح در دستور کار قرار گرفت که هریک از این تقاطعات معضلات ترافیکی شهر را رفع خواهد کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه تعدادی از این تقاطعات تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: تقاطع مدافعان سلامت، دوربرگردان چمران- نیایش، مقاوم‌سازی و تعریض پل سلمان فارسی و زیرگذر جام جم از جمله این پروژه‌هاست.
امین در تشریح مقایسه تعداد اجرای زیرگذر و تونل‌ها در دوره فعلی در مقایسه با دوره‌های قبل، اظهار کرد: با استقرار شورای ششم و شهرداری، ۵هزار و ۴۷۰ متر طول اجرای زیرگذر و تونل آغاز شد. 
وی تأکید کرد: اجرای این میزان پروژه تونل و زیرگذر رشد ۱۳۶ درصدی به دنبال داشت که برای مجموعه شهرداری بسیار حائز اهمیت بوده تا تحول شهر را شاهد باشیم. 
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: تونل شهید خادم‌الصادق، تونل گلستان و تونل زیرگذر گویم از جمله این پروژه‌هاست.
امین همچنین در تشریح وضعیت پروژه‌های ساختمان‌سازی شهرداری شیراز تصریح کرد: تعداد ۴۰ پروژه مهم و تأثیرگذار داریم که این پروژه‌ها در چند بخش فرهنگ‌سراها، مراکز فرهنگی و هنری و نمایشی، ساختمان آتش‌نشانی و مجموعه تفریحی رفاهی و پارکینگ تقسیم می‌شوند. 
آغاز عملیات اجرایی فاز سوم ساختمان مرکزی شهرداری شیراز، کلنگ‌زنی پروژه‌های ساختمانی در دهه فجر سال جاری و اجرای جهش آسفالت در سطح شهر شیراز از دیگر موضوعات مورد اشاره معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در تشریح گزارش عملکرد این معاونت بود.
امین درباره وضعیت پروژه‌های ساختمان‌سازی شهرداری شیراز گفت: تعداد ۴۰ پروژه مهم و تأثیرگذار داریم که در چند بخش فرهنگ‌سراها، مراکز فرهنگی و هنری و نمایشی، ساختمان آتش‌نشانی و مجموعه تفریحی رفاهی و پارکینگ تقسیم می‌شوند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: پروژه پارک آبی، پارک شهروند در فازهای مختلف، پردیس امین تارخ که پروژه فرهنگی بود، در لیست پروژه‌های تأثیرگذار تعریف شده است.
امین تأکید کرد: تلاش شده است تا همه پروژه‌های در حال اجرا و افتتاح شده، با ارتقای فرهنگ و ایمنی، رفاه و گردشگری شیراز را به جایگاه خودش برسانیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش از افتتاح پروژه‌های مهم مانند بازار پروتئین، ساختمان آتش‌نشانی و... به پروژه‌های در دست اجرا و فعال اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی فاز سوم ساختمان مرکزی شهرداری شروع شده که با پیشرفت فیزیکی ۷ درصد همراه است؛ همچنین پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری پارک آبی در مرحله خاک‌برداری است.
امین با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه‌های ساختمانی در دهه فجر سال جاری، ادامه داد: سالن همایش شهرداری با ظرفیت ۶۲۰ صندلی معادل تالار حافظ به همراه جلسات، سالن فرهنگی شهروند و سالن باغ‌موزه باغ‌های قصردشت با متراژ ۱۲هزار مترمربع در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.
معاون فنی و عمرانی درباره پیشرفت فیزیکی پروژه‌های ساختمانی شهرداری تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی باید ۷۳ درصد عملکرد داشته باشیم که امروز ۶۶ درصد است که در تلاش هستیم این فاصله را جبران کنیم.
امین درباره پروژه‌های بوستان‌سازی شهرداری شیراز در سال جاری نیز گفت: پارک کوهستانی نور، پارک کوهستانی کوهسار مهدی و پارک حاشیه‌ای رودخانه چنار راهدار در دهه فجر و روز شیراز کلنگ‌زنی می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه قرارداد‌های از جنس تعمیر و نگهداری بر اساس فهرست بها انجام می‌گیرد، عنوان کرد: تمام قراردادها بر اساس فهرست بها در سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.
امین در بخش دیگری از گزارش خود درباره جهش آسفالت در سطح شهر شیراز که از تابستان سال جاری آغاز شده است، گفت: عملکرد شهرداری ده درصد بیشتر از برنامه زمان‌بندی است و طبق وعده داده شده، در جهش آسفالت تمام معابر خاکی آسفالت خواهد شد و بهسازی و روکش آسفالت در دستور کار است.
این مقام مسئول درباره عملکرد سازمان عمران در حوزه معادن و کارخانجات و مقایسه عملکرد ۹ماهه عنوان کرد: بالغ بر ۶۰۴هزار تن تولیدات کارخانجات در اختیار سازمان است که غالباً برای پروژه‌های عمرانی و کارخانجات آسفالت است که با این روند امیدواریم گزارش عملکرد سازمان به معادل سه سال گذشته برسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی