[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وظیفه حاکمیت و دولت، رفع محرومیت است، روزنامه شیراز نوین

با حضور استاندار فارس، قرارگاه محرومیت‌زدایی شهر شیراز با هم‌افزایی سپاه، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ایجاد شد؛ محمدهادی ایمانیه در این جلسه وظیفه دولت و حاکمیت را رفع محرومیت عنوان کرد و از داشتن برنامه برای جلوگیری از مهاجرت سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه گفت: وظیفه حاکمیت و دولت، رفع محرومیت است؛ لذا این اقدام خوب است، اما نکاتی دارد که مؤکداً باید به آن توجه کرد. استاندار فارس با تأکید بر اینکه فرماندار، بخشدار، دهیار و شورای روستا می‌بایست پاسخ‌گوی ساخت و سازهای غیرمجاز باشند، از ضرورتِ داشتنِ پیوستِ جلوگیری از مهاجرت برای این طرح سخن گفت و اظهار داشت: چگونگی جلوگیری از ایجاد نقاط دارای محرومیت جدید باید مورد توجه باشد؛ مادامی که به این موارد پرداخته نشود، با رفع محرومیت جاذبه برای مهاجرت بیشتر می‌شود. در فرمایشات رهبری به ویژه در سیاست‌های کلی نظام هم، ابتدا از پیشگیری برای مهاجرت سخن گفته شده است. وی تصریح کرد: هشدار می‌دهم اگر به موضوع جلوگیری از مهاجرت‌های جدید خصوصاً به حاشیه شهرها توجه نشود، زمینه مهاجرت جدید را فراهم می‌کنیم. گرچه مسائل گذشته ممکن است مرتفع شود، اما نگرانی‌ها بیش از پیش افزایش می‌یابد. ایمانیه در ادامه خواستار مشارکت شهرداران مناطق ۱۱گانه شهر شیراز در این زمینه شد و افزود: نقشه حوزه مدیران شهرداری و مسئولان پایگاه‌های مقاومت سپاه با یکدیگر منطبق شود. با انجام این مهم، هم‌افزایی، همکاری، استفاده از ظرفیت‌ها و نظارت در اجرای صحیح اقدامات محقق می‌شود. وی همچنین بر ضرورت تدوین برنامه زمان‌بندی تأکید کرد و خواستار اعلام زمان آغاز و پایان هر گام شد و سپس از معرفی فردی برای پیگیری امور سخن گفت و خاطرنشان ساخت: این اقدام نیازمند رابط ارشد و خبره است که در دسترس باشد و هر روز فرصتی را برای قرارگاه اختصاص دهد تا موضوعات را رصد، پیگیری و ارزیابی کند.
نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: باید اولویت‌بندی صریح و صحیح با زمان‌بندی منطبق با اولویت‌ها در افق‌های شش‌ماهه تنظیم شود و هر ۶ ماه، میزان تحقق اهداف بررسی شود و در صورت نیاز مسیر اصلاح گردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی