[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

داروی مکمل امگا ۳ برای قلب خطر دارد؟، روزنامه شیراز نوین

استفاده از مکمل‌ها برای تأمین مواد مورد نیاز بدن، در صورت تشخیص پزشک، بسیار مهم می‌باشد، اما زیاده‌روی در برخی مکمل‌ها می‌تواند حتی به ضرر قلب نیز باشند.
به گزارش نمناک، مکمل‌های رژیمی جزو مکمل‌های ضروری برای اکثر افراد محسوب می‌شود که می‌خواهند مواد مغذی را به اندازه کافی به بدن برسانند. بعضی از رایج‌ترین انواع این قرص‌ها اثرات به شدت مثبتی روی سلامت کلی ذهن و سلامت قلب دارند؛ مخصوصاً زمانی که افراد پا به سن می گذارند، اما یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیده است که نوعی مکمل معروف در بین مکمل‌های رژیمی وجود دارد که ممکن است فرد را در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی قرار دهد که در این قسمت به معرفی آن خواهیم پرداخت:
آسیب زیاده‌روی در مکمل امگا 3 به قلب
مصرف مکمل امگا 3 می‌تواند عاملی برای افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی باشد. تیمی از محققان روی 987 نفر به صورت انتخابی آزمایشاتی را انجام دادند و وضعیت آنها بین سال‌های 1994 تا 2012 مورد بررسی قرار گرفت.
نمونه خون این بیماران در آزمایشگاه‌ها بررسی شد و آنها متوجه شدند اکثر کسانی که به بیماری‌های قلبی دچار بودند، در خونشان مکمل امگا 3 یافت شده است. سپس این افراد را به مدت ده سال زیر نظر قرار دادند و هرگونه مشکل از جمله حمله قلبی، سکته، نارسایی قلبی که منجر به بستری یا مرگ در آنها می‌شد را هم مشاهده کردند و تحقیقات و تجزیه تحلیل‌ها نشان داد بیمارانی که بیشترین سطح EPA را داشتند، خطر بیماری‌های قلبی برای آنها کمتر بود، اما وجود ماده DHA باعث شده بود که اثرات مثبت EPA کاسته شود و افراد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار بگیرند. 
ترکیب DHA و EPA عاملی برای کاهش اثرات مثبت مکمل امگا 3 روی سلامت قلب است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که قرص های مکمل امگا 3 ممکن است اثرات مثبتی برای سلامت قلب نداشته باشد؛ علت آن‌هم ترکیب این دو ماده است.
امگا 3
یافته‌ها حاکی از آن بود که همه مکمل‌های امگا 3 این‌گونه نیستند، اما ترکیب این دو ماده در کنار یکدیگر که در اغلب این مکمل‌ها وجود دارد، اثرات مثبت این مکمل را برای سلامت قلب از بین می‌برد و ممکن است خطرناک هم باشد. متخصصان بعد از انجام مطالعات به این نتیجه رسیدند که مصرف امگا 3 در مواد غذایی بهتر از قرص مکمل امگا 3 است.
محققان به این نکته مهم اشاره کرده‌اند که امگا سه فواید بسیار زیادی برای سلامت کلی بدن دارد. درست است که استفاده از قرص مکمل در طول روز راحت‌تر است، اما چه بهتر که افراد سعی کنند مواد غذایی حاوی امگا 3 مصرف کنند تا از فواید بیشتری بهره‌مند شوند که یکی از منابع غنی آن ماهی سالمون است. 
فواید امگا 3 طبیعی برای قلب 
بارها و بارها در مورد فواید امگا 3 صحبت کرده‌ایم و می‌دانید که تحقیقات دیگر نشان داده خوردن ماهی فواید زیادی برای سلامت قلب دارد. این اولین تحقیقی نیست که رابطه بین رژیم غذایی حاوی امگا 3 با فواید زیاد برای سلامت قلب را تأیید می‌کند. مطالعات بسیار متنوعی در این‌باره انجام شده است و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که سطح خاصی از روغن های امگا 3 می‌تواند تا 18 درصد علائم مربوط به بیماری را در افراد پیر کاهش دهد. معمولاً افرادی که در خونشان امگا 3 بیشتری حاصل از مواد غذایی دریایی دارند، احتمالاً طول عمر بیشتری داشته و زندگی سالم‌تری را تجربه می‌کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی