[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان راه‌اندازی می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

نشست هم‌اندیشی ایجاد و راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان در فرمانداری این شهرستان برگزار و در خصوص راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی بحث و تبادل نظر شد.
مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از فعالیت 30 کنسرسیوم صادراتی در کشور خبر داد و گفت: تشکیل و راه‌اندازی کنسرسیوم‌های صادراتی از برنامه‌های مهم حمایتی این سازمان در بخش توسعه بازار محسوب می‌شود. احمد جوانمردی با بیان اینکه کنسرسیوم صادراتی، تشکیل‌دهنده شبکه همکاری بین بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط است که اعضای آن در راستای کاهش ریسک و بهره‌وری بیشتر در حوزه صادرات و تصاحب بازارهای خارجی و حضور مستمر در آن بازارها همکاری می‌کنند، گفت: ارتقای بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط برای حضور مستمر در بازار‌های بین‌المللی و افزایش میزان صادرات غیرنفتی آنها از اهداف این سازمان در تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی است. وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در صادرات وجود دارد، صادرات کالا به صورت انفرادی است، گفت: این شرکت‌ها بعد از یک مدت، توانایی تأمین کالا به صورت بلندمدت را در بازار بین‌المللی نداشته و از چرخه صادرات خارج می‌شوند.
مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با شناسایی و ایجاد کنسرسیوم صادراتی در مناطق مختلف در کشور، گامی مهم در توسعه پایدار و منسجم صادرات کشور برداشته خواهد شد. وی افزود: تشکیل کنسرسیوم ماهیتی حقوقی دارد و در آن شرکت با حضور تعدادی از اعضا که دارای فعالیت هم‌تراز می‌باشند، ثبت می‌شود.
جوانمردی با اشاره به حمایت‌های مالی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از کنسرسیوم‌های صادراتی، افزود:حمایت یارانه‌ای از حضور اعضای کنسرسیوم‌ها در نمایشگاه‌های خارجی، تشکیل دفاتر در کشورهای هدف و انجام فعالیت‌های توسعه بازار از برنامه‌های مهم در این بخش است.
وی با اشاره به برنامه این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی انجیر در استهبان گفت: با توجه به اینکه استهبان یکی از قطب‌های تولید انجیر خشک در دنیاست و بخش زیادی از انجیر شهرستان نیز راهی بازارهای خارجی می‌شود، تشکیل کنسرسیوم در ایجاد هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای حضور پرقدرت و توانمند در بازارهای خارجی، نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. شهرستان استهبان با بیش از ۲۲هزار هکتار باغات انجیر مثمر، سهم ۱۷هزار تنی از تولید انجیر خشک کشور را دارد که محصول تولیدی این شهرستان در سطح جهانی از نظر کیفیت، برند جهانی و بی‌رقیب است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی