[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پاسداشت آب از جبهه مدارس، روزنامه شیراز نوین

تفاهم‌نامه همکاری دو دستگاه شرکت آب‌منطقه‌ای و آموزش‌و‌پرورش استان با حضور مدیران ارشد دو دستگاه؛ سیاوش بدری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و خلیل عسکری، مدیرکل آموزش‌وپروش مبادله شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای فارس، سیاوش بدری، مدیر عامل شرکت آب‌منطقه‌ای فارس در حاشیه تبادل این تفاهم‌نامه با بیان و ترسیم سیمای آب استان و اوضاع نامطلوب بارش‌ها در سال آبی جاری، بهترین راه سازگار شدن با کم‌آبی را براساس آموزه‌های دینی و اصل مهم قناعت از شروع آموزش دانش‌آموزان مطرح کرد و گفت: کار فرهنگی در همه بخش‌ها مؤثر است و در این حوزه نیز باید با انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب موضوع را بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها تبیین کرد. بدون تردید جمعیت 940هزار نفری دانش‌آموزان فارس نقش پررنگی در انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب خواهند داشت.
 رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب‌منطقه‌ای فارس، تعریف پیوست رسانه‌ای برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب را ضروری دانست و ادامه داد: به میدان آمدن و مشارکت فعال رسانه‌ها؛ به خصوص رسانه ملی در این عرصه ضرورت است. وی افزود: در طرح نجات دانش‌آموزی آب ضروری است همه رسانه‌ها با هم‌افزایی و تعامل هرچه بهتر آستین همت بالا بزنند و برای فرهنگ‌سازی و انتقال فرهنگ بهینه مصرف آب به تولید محتوی بپردازند.
خلیل عسکری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس نیز با اشاره با اینکه شرکت آب‌منطقه‌ای فارس کار شایسته‌ای در روشنگری اذهان عمومی را دنبال می‌کند، گفت: همین که به‌جای بهره بردن صرف از وسایل و ابزار به سمت روشنگری اذهان و افکار گام برداشته شده، جای بسی خرسندی است. 
وی ادامه داد: برای بهینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب نیاز به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز احساس می‌شود؛ دخیل کردن دانش‌آموزان و بازدید آنها از اثرات نابهنجار خشکسالی از جمله لوله‌زایی و فرونشست زمین و تحریک قوه تخیل و ادراک دانش‌آموزان برای گوشزد کردن خطرات خشکسالی بسیار مؤثر است. مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس ضمن تشکر از مدارس موفق در اجرای طرح «داناب» بر لزوم پیگیری اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: داناب تأثیر بسزایی در مصرف بهینه آب بین خانواده‌ها و مدارس داشته است.
لازم به ذکر است طرح دانش‌آموزی نجات آب برای چندمین سال در استان فارس عملیاتی می‌شود؛ سال قبل شرکت آب‌منطقه‌ای در اجرای این طرح با امتیاز رتبه 100 در بین شرکت‌های آب‌منطقه‌ای کشور در صدر قرار گرفت. 
در آیین مبادله این تفاهم‌نامه همکاران هر دو دستگاه اجرایی از جمله قاسمی، قائم مقام اداره کل آموزش‌وپرورش، کامیاب، رئیس تکنولوژی و مریم قربانی، نماینده آموزش‌وپرورش در شرکت آب‌منطقه‌ای و نیز محمدمهدی شریفی، نماینده مجری طرح فرهنگ‌سازی اطلاع‌رسانی و آموزش مصرف بهینه آب و احمدی، اینده مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی حضور داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی