[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برگزاری همایش کارشناسان بهداشت حرفه‌ای ، روزنامه شیراز نوین

به همت مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس، همایش کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت استان برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان فارس، این همایش صبح دوشنبه 18 دی‌ماه با حضور رئیس بخش فنی اداره‌کل تأمین اجتماعی استان فارس، جمعی از کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت استان، به میزبانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس در سالن همایش پلی‌کلینیک حافظ برگزار شد. 
رئیس بخش فنی اداره کل تأمین اجتماعی استان فارس در این همایش بر اجرای قوانین در حوزه حمایت از حقوق کارگران و کارفرمایان تأکید کرد.
دکتر علی کیانی با تأکید بر رعایت ضوابط اجرایی کمیته ماده ۹۰ قانون تأمین اجتماعی اظهار داشت: انجام معاینات بدو استخدام پرسنل جدیدالورود ضروری است و در صورت بروز حوادث منجر به ازکارافتادگی و فوت، سهم قصور کارفرما و کارگر در کمیته‌های تخصصی موردبررسی قرار گرفته و درصد قصور هریک از طرفین بر اساس قانون مشخص می‌گردد.
به گفته این مقام مسئول، سهم کارفرمایان در رونق تولید و بالندگی اقتصاد کشور ارزنده است و پاسداشت حقوق کارگران در راستای افزایش بهره‌وری و برخورداری از جامعه‌ای متعالی ضروری به شمار می‌رود و قوانین تأمین اجتماعی در راستای حمایت از آنها اجرایی می‌شود.
رئیس بخش فنی اداره کل تأمین اجتماعی استان فارس در بخش پایانی سخنانش توضیحات جامعی در رابطه با نحوه تکمیل فرم حوادث و عملکرد واحد کمسیون پزشکی در خصوص تغییر شغل بیمه‌شدگان ارائه کرد. 
در ادامه همایش، آقای دکتر جعفری، استادتمام  دانشکده بهداشت دانشگاه شیراز به نقش مؤثر تهویه در بیمارستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با استفاده از تهویه مناسب در محیط‌های درمانی و به ویژه اتاق‌های عمل جراحی می‌توان گام بلندی در راستای کاهش عفونت‌های بعد از عمل و سلامت کادر درمان و بیماران برداشت. در حاشیه این مراسم، رئیس اداره طب کار، ایمنی و بهداشت مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس بر اهمیت دانش‌افزایی کارشناسان به منظور ارتقای سلامت جامعه و کادر درمان تأکید کرد.
مهندس علی ابدام افزود: این همایش به صورت فصلی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این همایش را به‌روزرسانی اطلاعات و بهره‌مندی از تجارب اساتید عنوان کرد و افزود: در این همایش تعداد 90 نفر از کارشناسان بهداشت که در بیمارستان‌های استان فارس مشغول به خدمت‌رسانی هستند، حضور داشتند. 
رئیس اداره طب کار، ایمنی و بهداشت مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس عنوان کرد: این همایش با موضوع اهمیت سیستم‌های تهویه در اتاق‌های عمل و بخش‌های بیمارستانی با حضور اساتید برجسته دانشگاه شیراز به‌صورت تئوری و عملی برگزار شد و سؤالات کارشناسان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. به گفته مهندس ابدام در قسمت دوم جلسه، ماده‌های 90 و 66 از قوانین تأمین اجتماعی  در خصوص حوادث شغلی توضیح داده شد.
در پایان این همایش یک‌روزه، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و از نظرات کارشناسی اساتید بهره‌مند شدند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی