[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نگاه جنسیتی در انتصابات وجود ندارد، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس صبح دیروز در جمع بانوان شاغل در استانداری و واحدهای تابعه فارس ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن گفت: در انتصابات هیچ نگاه جنسیتی وجود ندارد؛ بلکه شایسته‌سالاری رسم و اصول مسلمانی است. اگر خواهری شایسته‌تر از برادری باشد، قطعاً از او استفاده می‌کنیم. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه بر استفاده از بانوان برای مشاغل مدیریتی تأکید کرد و گفت: در هر جایگاهی اگر خواهری را می‌شناسید که دارای پتانسیل و توانمندی است، او را معرفی کنید. محمدهادی ایمانیه با اشاره به برخی نکات مطرح شده از جانب بانوان در این جلسه گفت: نکاتی که فرمودید درست است. موارد را یادداشت کرده‌ام و امیدوارم وضعیت در آینده بهتر از گذشته شود. استاندار فارس در ادامه به موضوع انتصاب بانوان در مشاغل مدیریتی اشاره و تصریح کرد: در هر جلسه که با شما و سایر بانوان دارم، به این موضوع اشاره می‌شود؛ لیکن به عرض بنده توجه نمی‌کنید. دوباره تکرار می‌کنم که در هر جایگاهی اگر خواهری را می‌شناسید که دارای پتانسیل و توانمندی است، او را معرفی کنید.
 وی با اشاره به اینکه تاکنون یک مورد هم در این زمینه معرفی نشده است، اظهار داشت: در انتصابات هیچ نگاه جنسیتی وجود ندارد؛ بلکه شایسته‌سالاری رسم و اصل مسلمانی است. اگر خواهری شایسته‌تر از برادری باشد، قطعاً از او استفاده می‌کنیم.
ایمانیه در ادامه، از تفویض اختیار هیئت دولت به استانداران برای تصمیم در خصوص دورکاری در استان‌ها سخن گفت و خاطرنشان کرد: پنجشنبه‌ها تعطیل نیست و تعطیلی هم خلاف قانون است. هم‌اکنون پنجشنبه‌ها را باید به صورت دورکاری فعالیت کنید.
وی با تأکید بر اینکه دورکاری اقدام ارزشمندی است اما باید ضوابط و مقررات قانونی آن را فراهم آوریم، ادامه داد: در پنجشنبه‌ها از آموزش‌های ضمن خدمت و دوره‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنید و همچنین قسمتی از امور اداری را در منزل انجام دهید.
ایمانیه افزود: با دورکاری دو ساعت در روز برای مادران دارای فرزند زیر ۱۸ سال و یک ساعت برای بانوان متأهل موافقم، اما باید با برنامه‌ریزی انجام شود؛ چون قطعاً میسر نیست یک واحد به صورت کامل تعطیل شود و امورات مردم روی زمین بماند. عقیده دارم هرچه بیشتر بانوان در منزل مدیریت کنند، اساس و ریشه وحدت اجتماعی که در خانواده قرار گرفته، مستحکم می‌شود.
نماینده عالی دولت در فارس به موضوع حقوق زیرمجموعه وزارت کشور هم واکنش نشان داد و اظهار داشت: تلاش خوبی برای افزایش حقوق شد، اما قطعاً شایسته شما نیست. باور کنید بیش از هر کاری، برای این افزایش حقوق تلاش کردیم و به دفعات از شخص ریاست جمهور تا سایر مسئولان ملی این موضوع را پیگیری کرده‌ایم تا محقق شد. در دیدار اخیر با رئیس‌جمهور نیز خواسته‌ام این موضوع در افزایش حقوق سال آینده اعمال شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود، پرداخت وام و تسهیلات قرض‌الحسنه را مورد عنایت خداوند متعال دانست و از عقیده خود بر انجام این موضوع سخن گفت و تصریح کرد: اخذ وام برای تعدادی از همکاران از بانک ملی و بانک رسالت انجام شده و برای سایران نیز انجام می‌شود.
استفاده از زائرسراها، مهمان‌سراها، مشکلات مرتبط با پارکینگ، اضافه کار و بودجه‌های مرتبط با مباحث فرهنگی و اجتماعی بخش دیگری از سخنان نماینده عالی دولت در استان فارس در جمع بانوان شاغل در حوزه‌های مرتبط با استانداری فارس بود.
محمدهادی ایمانیه در این جمع دو قول هم به بانوان برای صیانت از خانواده و مباحث مرتبط با فرزندآوری داد و از کمک به مجردان برای ازدواج و همچنین کمک به متأهلان برای فرزندآوری خبر داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی