[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اتباع غیرایرانی مجوز اسکان گرفتند ، روزنامه شیراز نوین

محمدهادی ایمانیه در نشست شورای اداری استان فارس، با اشاره به در پیش ‌رو بودن ایام دهه فجر و تقارن آن با اعیاد ماه رجب، نکاتی را در این رابطه یادآور شد و گفت: برپایی جشن‌های مذهبی و ملی در شرایطی که دنیای استکبار تلاش می‌کند که از هر جهتی به ما حمله کند، به ایجاد امید و نشاط و سرزندگی بیشتر جوانانی که امید و آینده کشور ما هستند، کمک خواهد کرد. به گزارش ایسنا، وی از مسئولان خواست تا اهتمام ویژه‌ای نسبت به برگزاری باشکوه جشن‌های این ایام داشته باشند و افزود: باید آذین‌بندی مناسبی هم در سطح ادارات و شهر انجام شود؛ چراکه اینها هزینه‌کرد نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری برای ایجاد نشاط در جامعه است.
ایمانیه بر ضرورت برپایی میزهای خدمت ویژه کارکنان و ارباب‌رجوعان در ادارات استان هم در شیراز و هم شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: تنها پروژه‌هایی‌ طی این ایام افتتاح و بهره‌برداری شوند که قابل بهره‌برداری بوده و بلافاصله در اختیار مردم قرار گیرند. همچنین تنها پروژه‌هایی کلنگ‌زنی شوند که اعتبار آنها تأمین و تضمین شده باشد و طبق جدول زمان‌بندی به اتمام برسد تا موجب ایجاد امید در بین مردم شود. استاندار فارس همچنین خواستار لحاظ قرار دادن پیوست رسانه‌ای برای اقدامات ارزشمند نهادها و دستگاه‌های مختلف شد و گفت: وقتی خدمات خوبی ارائه می‌شود، خوب است که اطلاع‌رسانی مناسبی هم برای آن شود. اهل بزرگ‌نمایی نیستیم، اما حق مردم است تا از آنچه رخ داده است، بدانند. وی با تأکید بر اینکه رسانه برای ما فرصت است، تهدید نیست، گفت: رسانه‌ها مشکلات و اولویت‌های مردم را به ما منعکس می‌کنند و بهترین واسطه و هماهنگ‌کننده در بین مسئولان و مردم هستند.
وی خواستار تصویب مصوبه‌ای برای کمک به تأمین تجهیزات سخت‌افزاری رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها شد و گفت: مدیران هم کمک دهند اعتباری تخصیص شود تا بتوانیم مشکلات سخت‌افزاری حوزه رسانه و روابط عمومی را برطرف کنیم. ایمانیه در ادامه با بیان اینکه سهمیه اشتغالی که به استان فارس دادند، بین سازمان‌ها و شهرستان‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود که باید در دو سه ماه باقی‌مانده از سال انجام شود، گفت: در این زمینه مرتب رتبه‌بندی سازمان‌ها و شهرستان‌ها اعلام می‌شود. استاندار فارس در ادامه گفت: یکی از اقداماتی که در استان انجام شد، ایجاد یک‌هزار فروشگاه مستقیم عرضه کالای موردنیاز مردم از تولید به مصرف است که تاکنون بیش از ۶۰۰ فروشگاه راه‌اندازی شده است و امیدواریم تا پایان سال راه‌اندازی ۱۰۰۰ فروشگاه محقق شود.
وی در بحث سامان‌دهی اتباع غیرایرانی نیز گفت: بنا شده است در هر محله، شهر و شهرستان حداکثر ۱۰ درصد جمعیت غیرایرانی باشند؛ یعنی هم تعداد هم نوع توزیع و فعالیت‌های آنان مهم است که البته این کار باید با حفظ حرمت برادران و خواهران دینی ما انجام شود.
وی همچنین از تبادل گردشگر در مثلث گردشگری طلایی میان شیراز، اصفهان و یزد خبر داد و گفت: همچنین مثلث گردشگری زیارتی نیز بین شیراز، قم و مشهد نیز و مثلث گردشگری دریایی بین شیراز، بوشهر و بندرعباس راه‌اندازی خواهیم کرد.
ایمانیه همچنین بر ضرورت حفظ شعائر دینی در ایام ماه رمضان و توجیه افراد برای عدم روزه‌خواری تأکید کرد و افزود: علاوه بر اینها، بحث تأمین معیشت مردم و قیمت کالاها هم مدنظر قرار گیرد. استاندار فارس همچنین گفت: آماده پذیرش میهمانان نوروزی هم باشیم. البته از هم‌اکنون اقداماتی شروع شده است؛ گرچه هم‌زمان با ماه رمضان است و حکم شرعی این است که مسافر روزه نگیرد، اما امکان روزه‌خواری ندارد. لذا ماه رمضان امسال در ایام نوروز، شرایطی دارد که سال گذشته هم اجرا شد. وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه همواره باید کاری کنیم که رضایت مردم را جلب کنیم، گفت: در شرایط انتخابات هم این میز خدمت‌ها و پیدا کردن مشکلات مزمن و طولانی شده آنان انجام شود؛ چراکه کاهش جدی اعتراضات و اجتماعات اعتراضی ناشی از اقدامات امنیتی نبوده، بلکه نتیجه اقدامات فکری و رسیدگی به مشکلات مردم بوده است که این کار باید ادامه پیدا کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی