[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

طرز تهیه چیپس، روزنامه شیراز نوین

چیپس سیب‌زمینی یکی از خوراکی‌های خوش‌مزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که با روش خانگی می‌توانید آن را سالم‌تر درست کنید؛ برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید:
 
 مواد لازم برای 2 نفر
سیب‌زمینی:    ۲ عدد بزرگ
جعفری: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل‌سیاه: به اندازه دلخواه
روغن مخصوص سرخ‌کردنی: به مقدار کافی 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه چیپس ساده ابتدا پوست سیب‌زمینی‌ها را می‌گیریم و آنها را خوب می‌شوییم، سپس داخل یک کاسه بزرگ مقداری آب و یخ می‌ریزیم. حالا باید سیب‌زمینی‌ها را به صورت یک‌دست و یک اندازه با قطر نازک مناسب برای چیپس برش بزنیم.
 مرحله دوم
می‌توانید برای برش زدن سیب‌زمینی‌ها از شابلون‌های مخصوص چیپس استفاده کنید یا اینکه به صورت چشمی با یک کارد تیز برش بزنید. حالا سیب‌زمینی‌های ورقه‌ای‌شده را به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه در کاسه حاوی آب و یخ قرار می‌دهیم تا بافت سیب‌زمینی‌ها سفت شود.
 مرحله سوم
پس از گذشت این زمان سیب‌زمینی‌ها را آب‌کش کرده و با یک دستمال تمیز خشک می‌کنیم. توجه داشته باشید که در زمان آب‌کش کردن سیب‌زمینی‌ها به هیچ‌وجه آب روی سیب‌زمینی‌ها باز نکنید و فقط اجازه دهید آب اضافی آنها خارج شود.
 مرحله چهارم
در این مرحله به اندازه دل‌خواه نمک و فلفل‌سیاه روی سیب‌زمینی‌ها می‌پاشیم؛ البته می‌توانیم پس از سرخ کردن هم نمک و فلفل‌سیاه را اضافه کنیم. حالا داخل یک قابلمه مناسب یا سرخ‌کن به اندازه‌ای روغن می‌ریزیم که چیپس‌ها در روغن شناور باشند.
 مرحله پنجم
پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد سیب‌زمینی‌ها را به روغن اضافه کرده و اجازه می‌دهیم کاملاً خشک و طلایی شوند. در ادامه چیپس‌های سرخ‌شده را روی دستمال حوله‌ای یا توری فلزی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی‌شان خارج شود.
 مرحله ششم
پس از اینکه روغن اضافی موجود در چیپس‌ها خارج شد آنها را داخل ظرف مورد نظرمان ریخته و جعفری خردشده را روی چیپس‌ها می‌ریزیم. برای خوش‌مزه‌تر شدن چیپس می‌توانیم مقداری پودر آویشن هم روی آن بپاشیم و به همراه سس کچاپ سرو کنیم.

 نکات کلیدی
 روغن مخصوص سرخ کردن چیپس
برای سرخ کردن چیپس حتماً از روغن سرخ‌کردنی برندهای شناخته‌شده استفاده کنید، چون روغن خوراکی جذب بیشتری دارد و ممکن است چیپس‌های شما را نرم کند، ولی روغن مخصوص سرخ‌کردنی جذب خیلی کمتری به سیب‌زمینی‌ها دارد و باعث می‌شود چیپس‌ها خشک شوند.

 چیپس فلفلی تند و آتشین
در صورتی که می‌خواهید چیپس شما طعم فلفلی و تند داشته باشد پس از اینکه روغن را داخل تابه ریختید، به اندازه‌ای که تمایل دارید فلفل قرمز و فلفل‌سیاه تند داخل روغن داغ‌شده بریزید، سپس سیب‌زمینی‌ها را داخل روغن بریزید تا سرخ شوند.

 چیپس رژیمی
همان‌طور که می‌دانید سرخ کردن سیب‌زمینی‌ها باعث افزایش کالری می‌شود؛ به همین دلیل در صورتی که می‌خواهید چیپس را به صورت رژیمی تهیه کنید، توصیه ما تهیه سیب‌زمینی تنوری است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی