[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ذرپیرا میدان‌دار کشتی ایران، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا،‌ اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به پیروزی باارزش امیرعلی آذرپیرا برابر کایل اسنادر آمریکایی در فینال تورنمنت زاگرب، نوشت: او با این پیروزی بزرگ کشتی جهان را شوکه کرد. امیرعلی آذرپیرا، نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در تورنمنت کشتی آزاد کرواسی، دست به کار بزرگی زد و در دیدار فینال برابر کایل اسنایدر چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی جهان از آمریکا و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و صاحب عنوان قهرمانی شد.
پیروزی آذرپیرا برابر اسنایدر در شرایطی به دست آمد که پیش از رسیدن به دیدار فینال،‌ مقابل کامران قاسم‌پور، دیگر نماینده ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم این رقاب‌‌ها با نتیجه ۴ بر صفر صاحب برتری شده بود.اتحادیه جهانی کشتی پس از این پیروزی باارزش نماینده ایران مقابل اسنایدر به تمجید از عملکرد  آذرپیرا پرداخت و گفت: او با کسب این پیروزی کشتی جهان را شوکه کرد. اتحادیه جهانی کشتی در این‌باره نوشت: آذرپیرا پس از المپیک توکیو آماده بود تا وزن 97 کیلوگرم ایران را در اختیار بگیرد؛ او در 19 سالگی قهرمان مسابقات جهانی زیر 23 سال شد و در سال 2022 نیز این عنوان را تکرار کرد. او پس از یک سال تلاش در وزن 92 کیلوگرم با تصمیم مدیریت کشتی ایران در وزن 97 کیلوگرم به بهترین حالت خود بازگشته است؛ او در ایران گلیج و محمدیان را شکست داد و روز پنجشنبه نیز با شکست کایل اسنایدر از آمریکا در مسابقات آزاد زاگرب، دنیای کشتی را شوکه کرد و به مدال طلا دست یافت.
اسنایدر پس از پیروزی آسان 4-0 مقابل کامران قاسم‌پور در نیمه‌نهایی، مدعی کسب مدال طلا بود، اما در فینال ۶ بر ۳ برابر آذرپیرا تن به شکست داد.
آذرپیرا سال گذشته در فینال این رقابت‌ها ۳ بر صفر برابر اسنایدر شکست خورد و صاحب مدال نقره شد، اما امسال با وجود برتری 3-0 اسنایدر، آذرپیرا به حملات خود در تایم دوم ادامه داد و در پایان  6-3 پیروز شد.
اتحادیه جهانی یادآور شد: آذرپیرا با استفاده از روش کشتی ایرانی، پاهای خود را از دسترس اسنایدر دور نگه داشت تا اسیر زیرگیری‌های او نشود. او سال 2023 زمانی که ایران تصمیم گرفت پس از مصدومیت قاسم‌پور او را برای مسابقات جهانی در وزن 92 کیلوگرم آماده کند، کمی اعتماد به نفس خود را از دست داد. او پس از باخت مقابل زاهد والنسیا از آمریکا در مسابقات سری رنکینگ در بوداپست، چهارم و در مسابقات جهانی نیز هشتم شد، اما پس از آن در سال 2023، ملی‌پوشان ایران را برد تا جایگاه خود را برای مسابقات زاگرب به دست آورد.  او حالا با پیروزی مقابل اسنایدر، راهی مسابقات انتخابی المپیک آسیایی در بیشکک خواهد شد تا برای کسب سهمیه المپیک به میدان برود.
اتحادیه جهانی کشتی در پایان گزارش خود تأکید کرد: پیروزی آذرپیرا مقابل کایل اسنایدر به امیدهای المپیکی شدن قاسم‌پور پایان داد. کسب سهمیه المپیک در بیشکک به این معنی است که بلیت آذرپیرا برای پاریس کاملاً تضمین‌شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی