[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

۱۳ بیمار کرونایی در جدال با مرگ، روزنامه شیراز نوین

هم‌اکنون ۱۷۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
آمار و اطلاعات دستگاه‌های متولی حاکی از این است که ویروس نامرئی کرونا پس از حدود چهار سال همه‌گیری جهانی، همچنان در فارس می‌تازد. دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا روز شنبه بیست و سوم دی ۱۴۰۲، اعلام کرد که در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲میلیون و ۲۹۴هزار و ۷۰۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۵هزار و ۳۰۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک‌میلیون و ۸۵۹هزار و ۵۳۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵هزار و ۶۸۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۴هزار و ۵۹۱ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹هزار و ۶۱۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.
هم اکنون ۱۷۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
همچنین مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت‌هزار و ۲۲۰ نفر است.
از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۵۷هزار و ۶۴ هم‌استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند که از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت‌میلیون و ۲۹۱هزار و ۴۱۲ دوز رسیده که از این تعداد سه‌میلیون و ۴۳۵هزار و ۷۰۴ دوز نوبت اول، سه‌میلیون و ۱۴۲هزار و ۷۱۷ دوز نوبت دوم، یک‌میلیون و ۵۷۶هزار و ۳۹۷ دوز نوبت سوم و ۱۳۶هزار و ۵۹۴ دوز یادآور واکسن بوده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی