[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دستگاهی برای کنترل گوشی با زبان، روزنامه شیراز نوین

ماوس‌پد(MouthPad) نام دستگاه جدیدی است که زبان شما را به یک ماوس برای کنترل گوشی شما تبدیل می‌کند.
به گزارش ایسنا، به لطف محصول جدیدی که برای اولین‌بار در نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس به نمایش درآمده، می‌توان از زبان خود به‌عنوان ماوس برای کنترل وسایل الکترونیکی نظیر لب‌تاپ، تبلت یا تلفن همراه استفاده کرد. نمایشگاه CES 2024  یکی از مهم‌ترین گردهمایی‌های فناوری جهان است که از ۹ تا ۱۲ ژانویه در لاس وگاس برگزار شد.
به‌نقل از آی‌ای، ماوس‌پد چیزی است که سازندگانش آن را یک صفحه لمسی قابل کنترل با زبان می‌نامند که در سقف دهان شما قرار می‌گیرد و می‌تواند درست مانند یک ماوس بلوتوث استاندارد به دستگاه‌های مختلف شما متصل شود.
توماس وگا، بنیان‌گذار شرکت سازنده این دستگاه، آن را در تالار نمایشگاه برای کار کردن با گوشی آیفون خود در دهان گذاشت و نشان داد که چگونه با این دستگاه می‌توان وارد نرم‌افزار دوربین گوشی شد و سلفی گرفت.
ماوس‌پد اساساً مانند یک صفحه لمسی با باتری و بلوتوث داخلی است و از رزینی ساخته شده که شرکت سازنده می‌گوید مانند مواد دندان‌سازی است.
باتری این دستگاه توسط شرکتی به نام وارتا(Varta) ساخته شده است که سازندگان ماوس‌پد می‌گویند سابقه‌ای طولانی در تولید باتری‌های ایمن و در کلاس ایمپلنت‌های پزشکی دارد.
همه این‌ها به این معنی است که در حالی که قرار دادن یک وسیله الکتریکی با باتری در دهان می‌تواند عجیب باشد؛ حداقل اطمینان‌بخش است که بدانید از فناوری‌هایی استفاده می‌کند که برای مدتی طولانی در صنعت سلامت دهان و دندان وجود داشته و مورد استفاده قرار گرفته است.
توماس وگا این دستگاه ۷.۵ گرمی را درست روی سقف دهان خود قرار داد؛ جایی که دندان‌های بالایی او آن را احاطه کرده بودند. سپس دهانش را بست و گوشی آیفون خود را بالا گرفت و نشان داد که از زبان خود برای باز کردن برنامه‌ها و منوها استفاده می‌کند.
بدون تجربه شخصی نمی‌توان گفت که استفاده از این دستگاه عجیب راحت است یا خیر؟ اما در مشخصات این محصول آمده است که قسمت‌هایی از آن که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند، تنها حدود ۰.۷ میلی‌متر ضخامت دارد؛ البته پد لمسی که به سقف دهان می‌چسبد ۵ میلی‌متر ضخامت دارد.
گفتنی است که هنگام غذا خوردن باید آن را بیرون آورد؛ هرچند می‌توان وقتی در دهان است، صحبت کرد؛ ضمن اینکه صحبت کردن را مختل نمی‌کند.
شرکت سازنده می‌گوید این دستگاه در حال حاضر با هر بار شارژ حدود ۵ ساعت دوام می‌آورد؛ اگرچه در حال کار روی بهبود آن تا ۸ ساعت تا ماه مارس هستند. شارژ مجدد این دستگاه نیز حدود یک و نیم ساعت طول می‌کشد.
این شرکت توضیح داد که ماوس‌پد از ویژگی «لمسی کمکی» شرکت اپل برای کار با سیستم عامل iOS استفاده می‌کند، اما دستگاه‌های دیگر می‌توانند آن را به‌عنوان یک ماوس بلوتوث تشخیص دهند.
این دستگاه در حال حاضر به صورت پیش‌سفارش فروخته می‌شود و اواخر امسال در دسترس خواهد بود.
گفتنی است که هر ماوس‌پد به صورت جداگانه و براساس قالب‌های دندانی ارسال‌شده توسط مشتریان به‌عنوان بخشی از فرآیند سفارش، چاپ سه‌بعدی می‌شود. 
ضمن اینکه کاربران در تمام مدت استفاده از دستگاه از جانب شرکت سازنده پشتیبانی دریافت خواهند کرد.
کنترل‌کننده‌های زبانی جدید نیستند، اما ماوس‌پد یک گزینه ظریف و پیچیده‌تر نسبت به محصولات امروزی است که با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها کار می‌کند؛ با این حال، اینکه آیا زبان انسان اندامی مناسب برای تعاملات رایانه‌ای است یا خیر؟ چیزی است که تنها پس از استفاده طولانی‌مدت در دنیای واقعی می‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی