[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پهپادها به یاری باغ‌ها می‌آیند، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
سلسله‌نشست‌های «روایت امید» با موضوع تشریح پروژه‌های قابل‌افتتاح و کلنگ‌زنی دهه مبارک فجر در منطقه 6 شهرداری شیراز برگزار شد. این نشست صبح یکشنبه ۲۴ دی‌ماه با حضور شهردار منطقه 6 و رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
 باغ‌های شیراز، دغدغه مدیریت شهری
در این نشست، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بر ایمن‌سازی، گسترش زیرساخت‌های شهری و صیانت از فضای سبز تأکید کرد. مسعود زارعی، ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه 6 در سلسله‌نشست‌های روایت امید که به مناسبت پروژه‌های دهه فجر برگزار شد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به تشکیل ستاد باغات قصردشت، باید این تحلیل، بررسی و تشخیص انجام شود که در حال حاضر مشکلات این ظرفیت‌های ارزنده شهری رفع شده یا تفاوتی ایجاد نشده است. عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به قرارگیری مسیر 17 کیلومتری کمربندی در منطقه شش شیراز عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که در گذشته انجام شد، مصوبه‌ای در شورای اسلامی شهر شیراز در سال گذشته تصویب شد که شهرداری با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه در راستای کاهش تصادفات و ایمن‌سازی مسیر 17 کیلومتری کمربندی اقدامات لازم را انجام دهند.
 تشکیل کارگروه‌های سهامی برای باغات
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه شش شیراز با اشاره به اینکه مطالعات این طرح در دستور کار است، تصریح کرد: در صورت شکل‌گیری شرکت سهامی، باغداران با حفظ مالکیت به میزان مساحت باغ خود سرمایه‌گذار خواهند شد. زارعی از حفظ و کنترل پهپادی حفظ باغات منطقه شش شیراز خبر داد و گفت: این موضوع در راستای حفظ و صیانت از باغات در دستور کار است. وی با اشاره به مشکل کمبود آب در حوزه باغات خاطرنشان کرد: اولین تصفیه‌خانه محلی و کاملاً مدرن در منطقه شش شیراز در حال احداث است. وی با بیان اینکه منطقه شش شیراز دارای دوهزار و ۶۰۰ هکتار حریم است، اضافه کرد: بافت، حریم و مسیر کمربندی سه موضوع مهمی است که منطقه شش را متمایز می‌کند و بایستی برای هر سه موضوع، برنامه‌ریزی دقیقی را در دستور کار قرار داد.
 رونق سرمایه‌گذاری در منطقه 6
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اهمیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سطح منطقه شش، بیان داشت: در این زمینه هشت پروژه مهم سرمایه‌گذاری در منطقه شش در کمیسیون سرمایه‌گذاری به تصویب رسید که دو پروژه یاران در شیب کوه و مسجد دستغیب در بلوار شریعتی، از پروژه‌هایی است که عملیات اجرای آنها در حال پیگیری است. زارعی با اشاره به طراحی الگوی شهرسازی معماری بناهای شهر شیراز افزود: در این خصوص با بهره‌گیری از تجربیات متخصصان در سطح منطقه، یک‌کارگروه تشکیل شد تا این سامان‌دهی و طراحی الگو ابتدا در منطقه شش شیراز انجام شود. ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۶ شهرداری در ادامه سخنانش افزود: در حوزه باغ‌ها مطالعات زیادی انجام شده است. از آنجا که تشخیص تخلف در حوزه باغ‌ها باید در کمیسیون مشترکی با شهرسازی دنبال شود، دو دستور کار در حوزه باغ‌ها مطرح شد که یکی این بود که بخش کوچکی از باغ به سرویس بهداشتی و انبار اختصاص داده شود که این مهم در دست بررسی است و دوم طرح یکپارچه‌سازی باغ‌های قصردشت با حفظ مالکیت در دستور کار شورای شهر شیراز قرار گرفته 
است.
 احداث تصفیه‌خانه برای آبیاری باغات
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در بخش پایانی سخنانش با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی نخستین تصفیه‌خانه محلی این کلان‌شهر به منظور آبیاری باغ‌های قصردشت، گفت: تلاش می‌شود این تصفیه‌خانه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد. زارعی با اشاره به قرار گرفتن باغات قصردشت در سطح منطقه شش شهرداری شیراز، بیان داشت: یکپارچه‌سازی باغات بر اساس مالکیت از اقدامات شورای اسلامی شهر شیراز در حفظ و حراست از باغات است و در این زمینه در تلاش هستیم تا مجموعه باغات قصردشت با حفظ مالکیت یکپارچه‌سازی شوند.
 دهه فجر، فصل شکوفایی منطقه 6
به گفته شهردار منطقه شش شیراز، در دهه فجر سال جاری تعداد ۱۳ پروژه متنوع در حوزه‌های عمرانی، فضای سبز، خدمانی و ورزشی با اعتبار ۳هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شوند و به بهره‌برداری می‌رسند. مسعود قادری در ادامه سلسله‌نشست‌های روایت امید ۱۴۰۲ شهرداری شیراز گفت: تعداد ۸ پروژه قابل ‌افتتاح با اعتبار ۱۷۰۰میلیارد تومان و 5 پروژه قابل کلنگ‌‌زنی با اعتبار یک‌میلیارد و ۲۳۰میلیون تومان در سطح منطقه برای دهه فجر تعریف و اجرایی شده است.قادری حجم اعتباری پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی منطقه شش شهرداری شیراز را ۳هزار میلیارد تومان به همراه هزینه‌های تملک واحد‌های مورد مسیر پروژه‌ها دانست و گفت: در این ایام، جمعاً تعداد 1۳ پروژه در سطح منطقه اجرایی و افتتاح می‌گردد. شهردار منطقه شش شیراز افتتاح ساختمان مدیریت بحران برای کاهش مدت‌زمان رسیدن به بحران و کاهش خسارت‌های احتمالی، فاز یک ۲۰متری مجاور کمربندی برای خدمات‌رسانی مناسب به محدوده مسکونی جبل دراک و تسهیل دسترسی برای عبور و مرور، عملیات تکمیل لوله‌گذاری کوچه 6 خیابان تاکستان برای رفع آب‌گرفتگی محله‌ای از منطقه شش، سامان‌دهی آب‌های سطحی جوادیه، لوله‌گذاری گلدشت معالی‌آباد، احداث پارک فرهنگ‌شهر، بوستان آفتاب شرقی با هدف افزایش سرانه فضای سبز و اصلاح هندسی سه‌راه قدوسی جهت تسهیل دسترسی و عبور و مرور از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر برشمرد.
 کلنگ‌زنی پروژه‌ها برای ارتقای نشاط عمومی
قادری درباره لیست پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی سطح منطقه نیز گفت: مسیر دوچرخه‌سواری کوهستان به طول 11 کیلومتر که 6 کیلومتر آن در سطح منطقه شش قرار دارد، جهت ایجاد مسیر ایمن ورزشی، سالن ورزشی ارکیده ویژه بانوان با مساحت 600 مترمربع در شهرک منصورآباد شامل سالن توپی و غیرتوپی، پیاده‌راه‌سازی و مناسب‌سازی بلوار شاهد در راستای ایجاد خیابان الگو در سطح مناطق یازده‌گانه، تملک و تعریض محدوده مسجد شهید دستغیب معالی‌آباد با آزادسازی و تملک هزارمیلیارد تومان ملک‌های مورد مسیر و ایجاد یک مجتمع فرهنگی و اقتصادی در این محور و رفع گره ترافیکی موجود و ساخت سرویس‌های بهداشتی در محور فرهنگ‌شهر، از جمله پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در دهه فجر در منطقه شش شیراز است. او در ادامه درباره مزیت‌های پروژه‌های قابل بهره‌برداری و ارزش افزوده بر منازل مسکونی پیرامون آن گفت: با احداث پارک شهرک جوادیه با مساحت ۴هزار مترمربع شاهد ارزش افزوده در سطح این شهرک هستیم.
 تدوین خیابان الگو برای شهروندان
قادری درباره پروژه کلنگ‌زنی خیابان الگو در بلوار شهدا گفت: خیابان الگو در خیابان شاهد به طول ۲ کیلومتر مشابه اقدامات در معالی‌آباد، بهسازی انجام می‌شود. همچنین با اجرای این محور و اتصال پیاده‌راه سلامت و بلوار شاهد به میرزای شیرازی، یک رینگ پیاده‌راه مناسب شهروندان احداث می‌گردد. شهردار منطقه شش شیراز عنوان کرد: بهسازی و احیای کوچه‌باغات پیاده‌راه شهید رمضانی به مساحت 12هزار مترمربع با هدف اتصال به مرکز فرهنگی کودکان در حال انجام است. شهردار منطقه شش شیراز همچنین از احداث باغ پرندگان در جوار موزه سنگ در حوزه سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: یکی از اقدامات شهرداری منطقه شش، ایجاد بهسازی رودخانه نهر اعظم در جوار این پروژه و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی است. طرح و مطالعه پل طبیعت برای ایجاد محور گردشگری موضوع دیگری بود که قادری به آن اشاره کرد.
 محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار
شهردار منطقه شش انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی را در شهرک جوادیه و پردیس شامل عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی و احداث پارک عنوان کرد. قادری در بخش دیگری از صحبت‌ها درباره استفاده از ظرفیت مردم در انجام اقدامات فرهنگی، از جمله رفع سد معبر در محور فرهنگ‌شهر با همکاری نمایشگاه‌داران و همراهی پلیس گفت: سامان‌دهی رفع سد معبر محور فرهنگ‌شهر با همراهی پلیس و در نهایت برخورد قهری و جریمه ادامه پیدا می‌کند و بعد از سامان‌دهی المان جهت زیباسازی انجام می‌گیرد. شهردار منطقه شش درباره موضوع جابه‌جایی مدرسه مهر تابان در محور میرزای شیرازی با وجود رأی کمیسیون مربوطه و اخطارهای قانونی عنوان کرد: مدرسه مهر تابان با حکم دادستان باید تخلیه می‌شد، ولی مدرسه در سال جاری اقدام به ثبت‌نام کرد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی