[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عزرائیل عاطفه خود را قربانی می‌کند، روزنامه شیراز نوین

«مرگامرگ» که روزهای پایانی اجرای خود را پشت سر می‌گذارد قصه نخستین مأموریت عزرائیل در زمین است؛ ۸۰ دقیقه رقص مرگ که در نهایت عاطفه خود را قربانی می‌کند و جان آدم‌ها را می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، نمایش مرگامرگ به نویسندگی و کارگردانی مشترک مریم یاسین‌زاده و براساس طرحی از بهرام عباسی‌فرد از دهم دی‌ماه به تهیه‌کنندگی احسان ‌حاجی‌پور در سالن اصلی تالار مولوی از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به روی صحنه رفته و این اجرا تا ۲۶ دی ادامه دارد.
مریم یاسین‌زاده با اشاره به کاربرد تلفیقی از افسانه‌ها و اسطوره‌های ایران در مرگامرگ چون تل عاشقون بوشهر، قصه ملمداس، دیو مرده‌خوار در افسانه‌های ایرانی، میترا و ... اظهار داشت: در این نمایش که سراسر فرم و حرکت است، عزرائیل ۸۰ دقیقه رقص بوتو(طراحی حرکات بدن از روی شعرهای کوتاه) دارد و در ابتدا برای انجام مأموریتش که گرفتن جان انسان‌هاست تردید می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: تلاش شد حرکات فرم و بدن بازیگران از جمله عزرائیل به بهترین شکل انجام شود؛ به گونه‌ای که یکی از تماشاچی‌ها پس از تماشای نمایش گمان می‌کرد عزرائیل واقعی به روی زمین آمده است.
کارگردان مرگامرگ گفت: عزرائیل وقتی وارد می‌شود تا نخستین مأموریت خود را انجام دهد از اینکه قرار است جان یک آدم را بگیرد با یک‌سری تردیدها در وجود خود روبه‌رو می‌شود؛ چراکه جان در بدن زیباست و برایش سخت است که آن را بگیرد. اما وقتی قصه آغاز می‌شود مشاهده می‌کند که آدم‌ها حتی برای نجات همدیگر هم تلاش نمی‌کنند و منفعل و تسلیم سرنوشت هستند؛ در نهایت به این نتیجه و تصمیم می‌رسد و قانع می‌شود که باید مأموریت خود را انجام دهد.
یاسین‌زاده ادامه داد: عزرائیل عاطفه خود را قربانی کرده و جان آدم‌ها را می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: کار ما مبتنی بر حرکت است و بازیگر مرگ ۸۰ دقیقه روی صحنه رقص بوتو در یک لاین نوری می‌کند که اتفاق جالبی است؛ قصه‌ای که روایت می‌شود فرم و حرکت است.
به گفته کارگردان مرگامرگ، این نمایش یک اثر لابراتوری است که پس از حدود سه سال تمرین آماده اجرا شده است.
در مرگامرگ، آوا بهرامی، نازنین بهرامی، رضا جلایری، ابوالفضل خسروجردی، رضوان سراج، سهیل سلمانی، زهرا سوری، محمد طاهری، درسا علمی‌نژاد، حسام قهوه چی، غزل کوچک بیگ، مهدیه محمدی و فاطمه نصرتی ایفای نقش دارند.
محمد لهاک مجری طرح، سارینا شاد مشاور حرکت، شقایق برهمتی طراح گریم، مهرناز عباسی طراح لباس، حسام حاجی پور طراح پوستر و بروشور، الهه باقری مدیر رسانه، آمین ملک آهنگ‌ساز، حسین عطری آهنگ‌ساز موسیقی زنده، رومینا مهدوی و مجتبی نظرزاده، دستیاران کارگردان، ایمان فرجو و مائده سادات هاشمی دستیاران نور، مهسا کرم وندی و نازیلا شیخ زاده منشیان صحنه، رومینا مهدوی برنامه‌ریز، گروه سوبژه روابط عمومی، امیرعباس حیدری مدیر دیجیتال مارکتینگ، رومینا ‌مهدوی مدیر رشد، نوید ‌عصمتی مدیر سوشال مدیا، معصومه ‌توپچی، مرصاد ‌غنی ‌آبادی، هما اعرابی، بهزاد ‌قزلباش گروه روابط عمومی، عرفان وکیلی روابط بین‌الملل، حسین ‌پاداش، سید متین بهشتی و مسعود ‌بهشتی تولید محتوا، دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی