[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صنعت در چالش زیرساخت‌ها، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از تأمین پایدار آب و برق به عنوان دو اولویت اصلی در شهرک صنعتی ارسنجان خبر داد و گفت: با رفع این موارد شهرک صنعتی، مسیر توسعه صنعتی این شهرستان هموار می‌شود. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، سید مصطفی هاشمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک صنعتی ارسنجان که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، از تعامل خوب دستگاه‌های اجرایی برای رفع این مشکلات تقدیر کرد و گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، تا یک ماه آینده مشکل آب و برق شهرک صنعتی رفع می‌شود. وی با بیان اینکه زیرساخت مناسبی در شهرک صنعتی ارسنجان برای ایجاد واحد‌های جدید صنعتی و جذب سرمایه گذاران فراهم شده است، گفت: در شهرک صنعتی ارسنجان ظرفیت ایجاد و استقرار 164 واحد صنعتی با پیش بینی 850 نفر اشتغال و نیز جذب سرمایه‌گذاران فراهم‌ شده است. وی گفت: همه زیرساخت‌ها برای استقرار واحد‌های صنعتی در این شهرک صنعتی فراهم شده و شهرک صنعتی ارسنجان با 66 هکتار مساحت دارای امکانات زیربنایی نظیر آب، برق، گاز، شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب است.
وی با بیان اینکه در خصوص برق هم اکنون از طریق خط عبوری برق موردنیاز تأمین شده است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط این شرکت و انتخاب پیمانکار، کار اصلاح خط انتقال شهرک صنعتی بر اساس طرح شرکت برق در حال انجام است که با به مدار آمدن این خط، بستر تأمین برق پایدار از خط اختصاصی از پست برق ارسنجان فراهم شده و با توجه خرید تجهیزات کلید ایستگاه در گذشته، در تعامل با شرکت برق منطقه ای فارس این خط اختصاصی را در کوتاه‌ترین زمان راه اندازی می‌کنیم. هاشمی همچنین با اشاره تأمین آب از طریق آبفا و مشکلات ناشی از قطعی آب در تابستان برای صنایع موجود گفت: مقرر شد به زودی آبفای شهرستان انشعاب جدید از محل خط جدید به شهرک صنعتی متصل کند که این موضوع نیز در مرحله نهایی قرار دارد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: هم اکنون 92 قرارداد با سرمایه گذاران برای ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی منعقد شده که از این تعداد 5 واحد با اشتغال زایی 35 نفر در مرحله بهره برداری است. هاشمی از سرمایه گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان ارسنجان و وضعیت مناسب زیرساختی در این شهرک صنعتی، از این فرصت برای ایجاد واحد‌های تولیدی و اشتغال پایدار صنعتی در این شهرستان استفاده کنند.
وی تصریح کرد: واحد‌های تولیدی در این شهرک صنعتی که به بهره‌برداری برسند، تا 13 سال معاف از مالیات هستند. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت بخشی از خیابان‌ها با اعتبار 70میلیارد ریال گفت: این طرح نیز توسط پیمانکار در حال انجام است و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین بر رفع مشکل صدور اسناد جاده دسترسی شهرک صنعتی تأکید کرد و گفت: چنانچه اسناد این جاده سریع‌تر صادر شود، ما طرح آسفالت کامل و شبکه روشنایی را در دستور کار قرار می‌دهیم.
هاشمی با بیان اینکه شهرک صنعتی ارسنجان در مناطق محروم است که ما به آن توجه ویژه داریم، گفت: تلاش می‌کنیم شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که توسعه صنعتی در آن هرچه سریع‌تر محقق شود و شاهد اشتغال پایدار باشیم. در این برنامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با همراهی فرماندار شهرستان، از شهرک صنعتی و زیرساخت‌های موجود در آن و نیز 6 واحد صنعتی بازدید کرد و به بررسی مسائل و مشکلات این واحد‌ها پرداخت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این بازدیدها بر تسریع در ساخت و ساز واحدها با هدف رسیدن به تولید و اشتغال پایدار تأکید کرد و گفت: امیدواریم با بهره برداری از واحدها، شهرستان ارسنجان به سمت توسعه صنعتی پیش رود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی