[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

... و بالاخـــره پیـــروزی!، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
نماینده شیراز پس از هفته‌ها ناکامی که متأثر از بدشانسی‌های این تیم نیز بود، توانست برابر یکی از مدعیان این فصل رقابت‌ها به پیروزی دست پیدا کند.
در هفته چهاردهم رقابت‌ها که نکوداشت منصور هفت ‌لنگ نیز بود، تیم لیموندیس شیراز دیروز در سالن پوریای ولی دانشگاه آزاد شهر صدرا میزبان کاله مازندران بود.
در حالی که کاله از 13 بازی قبلی صاحب 8 پیروزی و متحمل 5 شکست شده بود و در مکان پنجم جدول قرار داشت، اما لیموندیس با کسب تنها 3 پیروزی و تحمل 10 شکست، تیم دهم جدول رقابت‌ها بود.
امیرحسین نصیرایی،  ایمان دلیرزهان، مصطفی رضایی، جیلن بردلی، مهدی جعفری، آرش ثابتی، سروش دهقان، رضا نادری، وحید اسلامی، وحید دلیرزهان، محمد خالقی‌فر، فرید سادات‌نیا و محمدامین خسروی در ترکیب لیموندیس قرار گرفته بودند و در سوی مقابل نیز میثم میرزایی، جلال عامری، متین آقاجانپور، پاتریک رمبرت، محمدمهدی گلزایی، علی دریایی، امیرحسین یازرلو، امیرمحمد باقری، نصرت یازرلو، علی نصیری، رضا رنجبر و محمدهادی لک زایی نیز بازیکنان کاله مازندران را تشکیل می‌دادند.
این دیدار، نبرد اندیشه‌های محمدرضا اسلامی و علی آرزومندی روی نیمکت دو تیم بود.
لیموندیس که هفته گذشته شکست تلخی را در کرمان تجربه کرده بود در رقابت با کاله از همان ابتدا جسور ظاهر شد و کوارتر اول با نتیج 18 بر 14 به سود لیموندیس به پایان رسید.
کوارتر دوم هم پایاپای پیش رفت، اما این کاله بود که یک امتیاز بیشتر کسب کرد و در نهایت نیمه نخست با برتری 30 بر 27 به سود لیموندیس به پایان رسید.
در نیمه دوم لیموندیس بیش از کوارترهای قبلی امتیاز جمع کرد؛ این تیم فقط در کوارتر سوم بازی، نزدیک به مجموع دو کوارتر نیمه نخست امتیاز جمع کرد! لیموندیس 27 امتیاز و کاله 23 امتیاز؛ تا بدین‌ترتیب نماینده شیراز با 7 امتیاز اختلاف برتری راهی کوارتر چهارم شود.
کوارتر چهارم با افزایش اختلاف به سود میزبان سفیدپوش همراه بود؛ به طوری که لیموندیس در حدود 6 دقیقه مانده به پایان مسابقه، 11 امتیاز برتری نسبت به حریف شمالی خود ایجاد کرده بود.
اما در دقایق پایانی، بازی دستخوش هیجانات و حوادث زیادی شد؛ به طوری که اختلاف کاهش یافت و بیم از دست رفتن این پیروزی نیز در دل تماشاگران شیرازی به وجود آمد.
در فاصله سه دقیقه مانده به پایان بازی، کاله توانست اختلاف امتیاز را به 4 امتیاز کاهش دهد؛ بردلی، ستاره آمریکایی لیموندیس سعی کرد به اداره بازی بپردازد و با دریافت خطا و تبدیل کردن هر دو پرتاب به امتیاز، نتیجه را به 77-71 تغییر داد.
کاله با پرتاب سه‌امتیازی اختلاف را کم کرد، اما لیموندیس پا پس نمی‌کشید و مهدی جعفری دو امتیاز دیگر کسب کرد. 
از دست رفتن پرتاب سه‌امتیازی و عجولانه مهدی ثابتی باعث شد تا میثم میرزایی، بازیکن باتجربه کاله با پرتاب دو امتیازی، اختلاف را به حداقل برساند.
اتمام مالکیت توپ لیموندیس بدون اینکه پرتابی انجام شود، استرس را به بالاترین حد خود رساند؛ در فاصله 76 ثانیه به پایان، نتیجه 79 بر 76 به سود لیموندیس روی اسکوربورد نقش بسته بود؛ همه‌چیز غیرقابل پیش‌بینی.
این 74 ثانیه مطابق انتظار با خطاهای فراوان از سوی هر دو تیم و بیشتر بر مبنای پرتاب‌های آزاد طی شد. کاله با پرس سنگین، سعی داشت مانع از استفاده لیموندیس از حداکثر زمان مالکیت توپ شود که در این زمینه موفق هم بود. آنها توانستند در فاصله 16 ثانیه به پایان مسابقه، اختلاف را به تنها 2 امتیاز کاهش دهند. 
با این شرایط، هر لحظه امکان کشیده شدن بازی به وقت اضافه و حتی شکست لیموندیس با یک پرتاب سه‌امتیازی نیز وجود داشت، اما در ثانیه‌های پایانی بود که مهدی ثابتی اقدم، بازیکن جوان و چالاک لیموندیس ابتدا با یک پرتاب آزاد و سپس توپ‌ربایی و کسب دو امتیاز نهایی، اختلاف را به 5 امتیاز رساند تا شاگردان علی آرزومندی نسبت به کسب امتیاز از این مسابقه ناامید شوند.
بدین‌ترتیب لیموندیس توانست با نتیجه 88 بر 83 تیم پنجم جدول را شکست داده و با کسب چهارمین پیروزی فصل به صعود به مرحله پلی‌آف امیدوار شود.
لیموندیس حالا 18 امتیازی است، اما همچنان در رتبه دهم جدول قرار دارد؛ این تیم برای رسیدن به پلی‌آف، باید خود را به رتبه هشتم برساند.
هم‌اکنون تیم‌های آورتا ساری و مس رفسنجان، رتبه‌های هشتم و نهم جدول را در اختیار دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی