[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مسکن ملی وارد فاز مسکن کارگری شد ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن کارگری ویژه کارگران و شاغلان واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبر داد و گفت: ساخت مسکن کارگران در راستای دستور استاندار فارس مبنی بر فراهم کردن بسترهای لازم برای رفاه کارگران و خانه‌دار کردن آنها در قالب اجرای نهضت ملی مسکن انجام می‌شود.
سیدمسعود عظیمی در نشست هماهنگی اجرای طرح نهضت ملی مسکن ویژه کارگران و شاغلان و فعالان صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، افزود: نزدیکی اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شهرک صنعتی با هدف سهولت در ایاب و ذهاب کارگران، از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که در انتخاب مکان موردتوجه قرار دارد. وی با تأکید بر اینکه قیمت نهایی مسکن برای کارگران باید به نحوی باشد که آنها را با مشکل مواجه نکند، گفت: با استفاده از ظرفیت کارآفرینان و صاحبان صنایع در تأمین مصالح ساختمانی و تأسیسات، می‌توان قیمت تمام‌شده را کاهش داد. 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز 60 درصد از ظرفیت صنعتی موجود در شهرک‌های صنعتی استان را در خود جای داده است و یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، از شناسایی حدود 3000 کارگر و شاغل واجدالشرایط نهضت ملی مسکن در این شهرک صنعتی خبر داد و گفت: باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که الگوی موفقی از طرح نهضت ملی مسکن برای کارگران را در سطح کشور ارائه دهیم. عظیمی در ادامه با تأکید بر شناسایی و ایجاد زنجیره تأمین صنعت ساختمان در استان فارس به منظور تأمین مصالح و تجهیزات موردنیاز در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن گفت: با شناسایی تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان، زمینه همکاری و هم‌افزایی بین واحدهای تولیدی برای تأمین مصالح باکیفیت و قیمت مناسب شکل می‌گیرد که این موضوع سبب پویایی و فعال شدن ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین باعث تسریع در اجرای پروژه‌ها می‌شود.
قائم‌مقام مدیرکل راه و شهرسازی فارس و جانشین قرارگاه جهادی مسکن استان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح در استان گفت: سهم استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن ساخت 260هزار واحد مسکن طی 4 سال است که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.
مجتبی حق‌بین، راه‌اندازی «صنعت شهر» در استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن با هدف اجرای طرح‌های مسکن ویژه کارگران و شاغلان در شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و کارخانجات و واحدهای بزرگ تولیدی را از برنامه‌هایی عنوان کرد که برای تأمین مسکن کارکنان صنایع در دست اقدام است.
وی افزود: فرایندهای تصویب و تغییر کاربری اراضی برای ایجاد شهرک‌های نهضت ملی مسکن در استان تسهیل شده و کارگروه‌های تخصصی حداکثر در فرصت یک ماه این موارد را تعیین تکلیف می‌کنند. جانشین قرارگاه جهادی مسکن استان در ادامه با اشاره به بررسی‌های میدانی برای ایجاد سایت مسکن کارگری در نزدیکی شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: در این زمینه مکان‌هایی مشخص شده و در حال جمع‌بندی نهایی هستیم. در این جلسه که رئیس انجمن انبوه‌سازان استان نیز حضور داشت، تصمیماتی به منظور اجرای طرح مسکن کارگری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز اتخاذ شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی