[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تقدیر از افشاگر فساد در آبیاری مزارع با فاضلاب، روزنامه شیراز نوین

قصه آبیاری برخی مزارع فارس با آب فاضلاب به خصوص اراضی کشاورزی حومه کلان‌شهر شیراز و شهر جدید صدرا قدمتی به طول ۲ دهه دارد. علیرضا فاتح، کارشناس بهداشت محیط و بازرس منطقه شرق شیراز، سال‌هاست که مقابل این فساد ایستاده و بارها نیز تاوان آن را پرداخته است.
به گزارش ایرنا، رهاسازی فاضلاب و عدم سامان‌دهی آن طی دهه‌های گذشته در اطراف شهرهای استان فارس و به خصوص کلان‌شهر شیراز موجب شده بعضی افراد سودجو از این بی‌تدبیری برای آبیاری مزارع و کسب درآمد استفاده کرده و محصولات آبیاری شده توسط فاضلاب را روانه سفره‌های مردم کنند.
سرسبزی بخش زیادی از مزارع اطراف شیراز به خصوص در شرق و شمال شرق این کلان‌شهر و شهر جدید صدرا نه به دلیل توسعه روش‌های نوین آبیاری، بلکه به علت سوءاستفاده از فاضلاب و آبیاری این مزارع با استفاده از این شیرابه غیربهداشتی است.
نزدیک به ۲ دهه از موضوع آبیاری مزارع اطراف شیراز به خصوص شرق و شمال شرق این شهر با استفاده از فاضلاب می‌گذرد و به‌رغم ورود رسانه‌های استان به این موضوع، اما اقدام مؤثری طی سالیان گذشته برای حل این معضل که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، نشده است.
علیرضا فاتح، کارشناس بهداشت محیط و بازرس منطقه شرق شیراز، در سالیان اخیر با هر ابزاری که در اختیار داشته، این فساد که به سفره و سلامت مردم ربط دارد را فریاد زده است.
فاتح از سالیان گذشته گزارشات خود را در رابطه با گسترش این نوع کشت هفتگی و ماهانه تهیه و برای دستگاه‌های متولی ارسال می‌کرد.
این کارشناس وظیفه‌شناس از تلاش دست برنداشته و علی‌رغم تهدیدها و مصائبی که برای وی به دنبال داشت، طی حدود پنج سال اخیر این گزارش‌ها را در فضای مجازی نیز منتشر و برای خبرنگاران و اصحاب رسانه ارسال می‌کرد.
طی هفته‌های اخیر نیز گویا یکی از دستگاه‌های متولی به جای قدردانی از این کارشناس، وی را توبیخ کرده، اما پارلمان شهری شیراز در اقدامی قابل تقدیر در حاشیه صحن علنی، عصر روز ۲۴ دی‌ماه از علیرضا فاتح، کارشناس بهداشت محیط شیراز تجلیل کرده است.
شورای اسلامی شهر شیراز در اقدامی تحسین‌برانگیز، از علیرضا فاتح، کارشناس شبکه بهداشت شهرستان شیراز که موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب را شناسایی و مورد پیگیری قرار داد، تقدیر کرد. در حاشیه یکصد و چهل و سومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز از فاتح تقدیر شد و این رخداد نشان داد که برخی مدیران اهمیت مبارزه با فساد و حمایت از افشاگران فساد را درک کرده و در جهت توسعه روحیه مطالبه‌گری و مبارزه با فساد گام برمی‌دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی