[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سام قریبیان: افتخار می‌کنم نقش گل‌گلاب را بازی کردم، روزنامه شیراز نوین

سام قریبیان با بیان اینکه افتخار می‌کند نقش دکتر حسین گل گلاب شاعر ترانه «ای ایران» را در نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» بازی کرده است، گفت: شناساندن مشاهیر به مخاطبان رسالت آثار هنری است.
به گزارش ایسنا، این بازیگر درباره نقشی که چندی پیش در بازنمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» ایفا کرد، گفت: تا جایی که من می‌دانم این اولین‌بار بود که شخصیت دکتر حسین گل گلاب که به‌عنوان پدر گیاه‌شناسی نوین ایران هم شناخته می‌شود و شاعر ترانه معروف «ای ایران» است در عرصه نمایش کار شده و من این افتخار را داشتم اولین کسی باشم که این نقش را اجرا کرده است. امیدوارم این قدمی باشد برای نشان دادن مشاهیر معاصر کشورمان تا شاید خیلی از افراد این عزیزان را بشناسند. 
وی عنوان کرد: «ای ایران» را همه ما شنیده‌ایم، ولی شاید ندانیم چه کسی آهنگ آن را ساخته، چه کسی شعرش را گفته یا ریشه این شعر در چیست.
قریبیان اظهار کرد: به نظرم رسالتی که یک کار هنری دارد، این است که مخاطب امروز را با مشاهیر دوران خودش آشنا کند و من هم به‌عنوان کسی که قسمت کوچکی از غبارزدایی از این ماجرا را بر عهده داشتم، بسیار خوشحالم و این موضوع باعث افتخارم است. 
سام قریبیان درباره تلفیق موسیقی و تئاتر گفت: تلفیق موسیقی و تئاتر خیلی جذاب است، زیرا شما به هر فرمتی از سرگرمی اگر به صورت بصری و شنیداری نگاه کنی، این کنتراست جذاب است. اگر ما به مدت سه ساعت فقط حرف بزنیم، دیالوگ بگوییم و حرکات نمایشی انجام دهیم، ممکن است با تمام زیبایی‌هایش تماشاچی را خسته کند؛ همچنین اگر سه ساعت مداوم موسیقی گوش کنیم، ممکن است دلمان بخواهد یک فاصله‌ کوتاهی در آن بین ایجاد کنیم، اما این ترکیب موسیقی، دیالوگ و نمایش هم باعث سرزندگی کار می‌شود و هم موجب می‌شود مخاطب ارتباط بهتری با اثر برقرار کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی