[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قطع سریع خون‌ریزی‌های شدید با محصول هموستاز ایرانی، روزنامه شیراز نوین

بندآورنده‌های پیشرفته موضعی خون‌ریزی، محصولی راهبری در صنعت پزشکی است که متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان گام‌های نهایی در مسیر تجاری‌سازی آن را طی می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ماندانا عسگری، مدیر اجرایی یک شرکت نانویی با اشاره به تلاش برای رفع یکی از نیازهای حوزه پزشکی تحت عنوان بندآورنده موضعی خون‌ریزی عنوان کرد: بندآورنده‌های پیشرفته موضعی خون‌ریزی(نانوهم) محصول نانوکامپوزیتی پیشرفته‌ای است که قطع سریع و مؤثر خون‌ریزی را ممکن می‌کند.
وی با اشاره به ثبت اختراع و پتنت محصولات دانش‌بنیان هموستاز یا بندآورنده خون گفت: این محصولات شامل هموستاز استخوان، بانداژ هموستاز، هموستاز جاذب، تامبون بینی، تامبون دندان، پانسمان اولیه و ثانویه است که با همکاری شتاب‌دهنده فراز در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفته‌اند.
عسگری با اشاره به تولید و تجاری‌سازی محصول نانوهم با هدف ایجاد رویکردی جدید در حوزه محصولات هموستاز عنوان کرد: این محصول ضمن برخورداری از قابلیت قطع مؤثر خون‌ریزی در ضخامت‌های ماکرومتری، دارای ویژگی‌های زیست سازگاری و حفاظتی مناسب است و می‌تواند ضمن حفاظت از زخم در مقابل ورود میکروب‌ها و حفظ رطوبت محل جراحت به سهولت و بدون آسیب زدن به طبیعت تجریه شود.
وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نانوهم را سهولت برداشتن پانسمان از محل زخم دانست و گفت: در ساخت این محصول از زیست فناوری و فناوری نانو استفاده شده است. در حقیقت طراحی ماده اصلی پانسمان که یک قطعه پپتیدی است با استفاده از دانش زیست‌فناوری انجام شده و از فناوری نانو نیز برای ساخت نانوفایبرهایی از پپتید طراحی‌شده، استفاده شده است. مکانیسم عمل آن به واسطه خاصیت چسبندگی به اجزای خون است؛ به طوری که این بندآورنده ماتریکسی را تشکیل می دهد که اجزای خون از جمله گلبول‌های قرمز و پلاکت‌ها به آن اتصال می‌یابند، بدین‌ترتیب به واسطه تشدید فعالیت پلاکت‌ها و سایر اجزای خون منجر به تحریک آبشار انعقادی می‌شود. وی افزود: استفاده از نانوفایبرهای پپتیدی در ساختار نانوکامپوزیت باعث شده محصولاتی با قابلیت هموستازی بالا(کاهش میزان خون‌ریزی تا ۹۱ درصد در مدت زمان زیر یک دقیقه) و زیست‌سازگاری بسیار مناسب به دست آید. 
مدیر اجرایی نانوطب بهنود با اشاره به قیمت پایین‌تر از نمونه‌های مشابه وارداتی عنوان کرد: این محصول گواهی ایزو مدیریت کیفیت دریافت کرده، ثبت اختراع شده و در مسیر ورود به بازار تجاری است پس از گذراندن مطالعات بالینی است.
عسگری، پانسمان جاذب را یکی دیگر از محصولات این مجموعه عنوان کرد و افزود: اساس این محصول، الیاف پنبه است و ضخامت و پهنای آنها با توجه به کاربری آنها مانند زخم بستر، تامپون دندان، مناسب جهت جراحی‌های فک و صورت متفاوت است.
محصول دیگر این شرکت، ترکیب هر دو محصول معرفی‌شده یعنی پانسمان جاذب و بندآورنده خون است که هر دو کاربرد یعنی جذب ترشحات و بندآوری خون را دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی