[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

گلف در فارس نیاز به معرفی دارد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
چندی پیش در مطلبی به صحبت‌های سرپرست هیئت گلف استان فارس در گفت‌وگو با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کردیم و این سؤال پیش آمد که با توجه به وسعت بسیار زیادی که برای احداث زمین گلف نیاز است، چطور این رشته در استان ما برگزار می‌شود؟
در همین ارتباط با سرپرست هیئت گلف گفت‌وگویی کردیم تا از وضعیت گلف استان، برگزاری رقابت‌ها و جایگاه فارس و ایران در این رشته آگاه شویم.
حمیده سرکوبی شیرازی با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی کشور هر ساله در رشته‌های گلف، مینی گلف، وودبال، بهکاپ و کروکت برگزار می‌شود، در خصوص وضعیت استان فارس در این رشته گفت: درست است که استان فارس مثل خیلی استان‌های دیگر زمین استاندارد گلف ندارد، اما برای تمرین، یک‌سری تورها وجود دارد که به آنها «تور شات» گفته می‌شود. این تورها به درخت وصل می‌شوند و در زمین چمن‌های مختلف، چه زمین فوتبال، چه پارک‌ها و حتی زمین‌های خاکی و فضاهای باز می‌توان ضربات گلف را تمرین کرد. همه استان‌ها به این شکل تمرین می‌کنند، اما بازی‌های استاندارد در زمین مجموعه انقلاب تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: استان فارس هم در مسابقات قهرمانی چند نماینده را اعزام کرده است، اما هنوز به آن مرحله قهرمانی نرسیده‌اند.
سرکوبی با اشاره به اینکه اردوهای تیم ملی هم به طور مداوم برگزار می شود و نفرات برتر به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند، افزود: ما در این سال‌ها رشد خوبی هم داشته‌ایم و چند پله در رنکینگ جهانی صعود کرده‌ایم.
وی در خصوص سایر رشته‌های زیرشاخه گلف نیز گفت: در رشته وودبال که از زیرمجموعه‌های گلف است، همیشه جزو برترین‌ها بوده‌ایم و رتبه‌های اول تا سوم کشور را داریم. در رشته مینی گلف، یک سری باکس‌ها طراحی می‌شود که در شیراز هم این باکس ها موجود است و این رشته انجام می‌شود. در رشته بهکاپ و کروکت، تازه کار را شروع کرده‌ایم، اما هنوز جزو رشته‌های جدید فدراسیون محسوب می‌شوند.
سرکوبی شیرازیی که خود نیز عضو تیم ملی وودبال است در این ارتباط گفت: من  در دو مسابقه جهانی وودبال شرکت کردم؛ این رشته فضای کمتری نسبت به گلف لازم دارد که چیزی بیشتر از 700 متر است. یعنی در زمین‌های چمن به وسیله طناب طراحی می‌شود و مسابقات وودبال هم هر سال به صورت کشوری برگزار می‌گردد.
وی افزود: فارس جزو پیشگامان این رشته بوده است که از سال 91 فعال شده است؛ در رشته وودبال چون فضای کمتری از لحاظ زمین لازم است، ما استارتمان را در این رشته توانسته‌ایم خوب بزنیم. از استان فارس، من به همراه خانم ساره جلالی و همچنین آقای علیرضا دهقان، عضو تیم ملی وودبال بودیم که در سال 2018 در مسابقات جهانی شرکت کردیم که من توانستم یکی از زمین‌ها را با یک ضربه تمام کنم؛ در کشور ما فقط سه نفر چنین ضربه‌ای زده‌اند. 
متولی گلف استان با اشاره به اینکه ورزشکاران گلف هم تعدادشان در استان فارس کم نیست، افزود:  در بحث گلف هم ما پیگیر هستیم که زمین بزرگتری را بتوانیم پیدا کنیم. به این زمین‌ها «رِنج آموزشی» می‌گویند و بچه‌ها می‌توانند در آن ضربات بلند را تمرین کنند. من در دوره سرپرستی هستم و یک‌سری دوره‌های آموزشی را برای شناخت بیشتر جامعه برگزار کرده‌ایم. فکر می‌کنم استان فارس تبلیغات و آموزش سراسری کمی داشته و به همین خاطر شناخت مردم از این رشته کم است. حمیده سرکوبی شیرازی در پایان گفت: من تلاش می‌کنم که آموزش و معرفی بیشتری صورت گیرد و با کمک رسانه‌ها، این رشته بیشتر شناخته شود؛ تلاش ما این است که گلف به آن جایگاهی که پتانسیلش را دارد، برسد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی