[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

از سون و مهدی تا ریتسو دوان ستاره‌هایی که خنثی شدند، روزنامه شیراز نوین

برخی از ستاره‌های بزرگ هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در هفته نخست مسابقات عملکرد مناسبی نداشتند.
به گزارش فوتبال 360، هفته اول دور گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا رو به پایان است و به‌جز عربستان، الباقی مدعیان اولین بازی خود را به انجام رسانده‌اند و با وجود پیروزی و کسب 3 امتیاز، هنوز به فرم ایده‌ال خود نرسیده‌اند و ایراداتی در نحوه بازی‌های‌شان دیده می‌شود. در این بین برخی از ستاره‌های بزرگ جام هم نتوانستند نمایش جذابی داشته باشند و انتظارات را برآورده کنند.  
*سون هیونگ مین
ستاره شماره یک جام هجدهم، در دیدار نخست کره‌جنوبی برابر بحرین در پست شماره 10 به میدان رفت و نتوانست نقشی مستقیم در 3 گل تیمش ایفا کند و شاهد درخشش 2 هم‌تیمی‌اش؛ یعنی هوانگ این بئوم(یک گل و یک پاس گل) و لی کانگ این(2 گل) بود. سون به شدت توسط مدافعان بحرین یارگیری شده بود و اتفاقاً یکی از دلایل ناکامی‌اش در گل‌زنی و یا ارسال پاس گل همین مسئله به ‌شمار می‌رفت. البته که ستاره تاتنهام در همین روز کم‌فروغ هم تلاش زیادی برای گل‌زنی انجام داد و چند شوت زد که دروازه‌بان بحرین به خوبی ضرباتش را دفع کرد. سون در جام‌ ملت‌های 2011 و 2015 به ترتیب یک و 3 گل به ‌ثمر رسانده و خیلی دوست دارد تجربه گل‌زنی در سومین جام ملت‌ها هم نصیبش شود. دیدار بعدی جنگجویان تائه‌گوک برابر اردن خواهد بود.
*مهدی طارمی
عجیب بود اما واقعی؛ ایران در یک بازی با حضور طارمی 4 گل به‌ثمر رساند، اما مهدی نه گلی زد و نه پاس گلی ارسال کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که تمام اطرافیان ستاره بوشهری تیم ملی موفق شدند یا گل بزنند و یا پاس گل بدهند. کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون، گل‌زنی در سومین جام ملت‌های‌شان را جشن گرفتند. مهدی قایدی جواب اعتماد امیر قلعه‌نویی را داد و دروازه فلسطین را گشود. علیرضا جهانبخش نیز که شب کم‌فروغی داشت موفق به ارسال پاس گل شد و البته سامان قدوس در قامت بهترین بازیکن میدان پایه‌گذار 2 گل بود. طارمی در دیدار با فلسطین، مهاجم سایه بود و پشت کریم انصاری‌فرد یا سردار آزمون حضور داشت، اما در دقایقی شاهد ایستادن او در کنار مهاجم مرکزی بودیم. با این‌حال مهدی نسبت به دیدارهای قبلی‌اش در تیم ملی کمتر صاحب توپ شد و در برخی از دقایق از جریان بازی خارج می‌شد. مهاجم تیم پورتو شروع جذابی در جام هجدهم نداشت، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است؛ او در دوره قبلی مسابقات 3 گل به ‌ثمر رساند.
*ریتسو دوان
یکی از شگفتانه‌های ترکیب ژاپن در جدال با ویتنام، نیمکت‌نشین کردن ریتسو دوان بود؛ همان بازیکنی که زننده تک‌گل سامورایی آبی به ویتنام در دور یک‌چهارم نهایی جام 2019 بود. دوان که به تازگی شماره 10 تیم ملی ژاپن را هم به تن کرده در این مسابقه از دقیقه 63 به میدان آمد  و جای کیتو ناکامورایی را گرفت که زننده گل سوم تیمش بود. دوان اما خلافِ تاکه‌فوسا کوبو و آیاسه اوئدا، دیگر ستاره‌های خارج از ترکیب اصلی ژاپن، نتوانست بعد از حضورش در زمین عملکرد خوبی داشته باشد و گل بزند یا پاس گل بدهد. 
او حدوداً 30 دقیقه آرام را سپری کرد و مثل جام 2019 کارش را با گل‌زنی آغاز نکرد؛ دوان در جام جهانی 2022 نیز 2 گل مهم را وارد دروازه آلمان و اسپانیا کرد و هاجیمه موریاسو برای قهرمانی در این دوره از جام ملت‌های آسیا روی درخشش ستاره فرایبورگ حساب باز کرده است. البته فراموش نکنیم ماجرای ژاپن همانند ایران و کره نیست و این تیم پر از ستاره در فاز تهاجمی است. دوان اگر نتواند به فرم ایده‌آل برسد، جایگاه ثابتش را به طور کامل از دست خواهد داد. 
به‌جز این بازیکنان، نفرات شناخته‌شده دیگری همچون میچل دوک(استرالیا) و جلال‌الدین ماشاریپوف(ازبکستان) نتوانستند عملکرد مناسبی داشته باشند؛ این بازیکنان بعد از نمایش پرانتقادی که داشتند از زمین خارج شدند. اگرچه همه چیزهایی که گفته شد مربوط به اولین مسابقه می‌شود؛ خصوصاً سه ستاره‌ای که در ابتدا راجع‌به آنها صحبت شد، هنوز با اتمسفر جام ملت‌ها خو نگرفته‌اند و می‌توانند در دیدار یا دیدارهای آتی توقعات را برآورده سازند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی