[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

یک مسئول: ۱۷۰هزار سیکل دیالیز انجام داده‌ایم ، روزنامه شیراز نوین

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ارائه خدمات درمانی به هزار و ۹۲۴ بیمار کلیوی در مراکز زیرمجموعه دانشگاه خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «کامران راسخ» در این باره گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷۰هزار سیکل دیالیز در مراکز زیرمجموعه دانشگاه برای بیماران کلیوی انجام شده است.
او افزود: انجام ۲۱۴ پیوند کلیه در هفت ماه نخست امسال در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز موجب شده تا این بیماران از انجام دیالیز بی‌نیاز شوند. 
دکتر راسخ با اعلام خبر بهره برداری از ۱۸ دستگاه دیالیز در مراکز زیرمجموعه دانشگاه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، اضافه کرد: همچنین نوسازی تجهیزات پزشکی مراکز از اولویت‌های معاونت درمان بوده و از این رو پیگیری‌های لازم با حمایت مسئولان دانشگاه در حال انجام است. 
مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه با قدردانی از حمایت‌های خیران حوزه سلامت در ارتقای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سطح استان، ادامه داد: با همکاری خیران حوزه سلامت، پنج دستگاه دیالیز در شهرستان‌های کازرون و لامرد به چرخه ارائه خدمات سلامت استان فارس افزوده شده است. 
راه اندازی یک مرکز همودیالیز در بخش خصوصی در شهر شیراز با ظرفیت ۴۵ تخت، راه اندازی مرکز دیالیز درمانگاه خیریه حضرت زینب(س) با ظرفیت ۲۰ تخت، سامان‌دهی بیماران همودیالیز بر اساس نشانی محل سکونت و برگزاری سمینارهای آموزشی در راستای توانمندسازی پرستاران و پزشکان متخصص شاغل در مراکز دیالیز از دیگر خدمات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون است که مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به آن اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی