[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سوژه تصادفات جاده‌ای همچنان داغ است ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در نشست مشترک شورای راهبردی تصادفات و شورای ترافیک استان ضمن بررسی عوامل تشدید سوانح ترافیکی، راهکارهای لازم برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات را مطرح کرد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در پایان یازدهمین جلسه شورای راهبردی تصادفات و شانزدهمین جلسه شورای ترافیک استان با بیان اینکه متأسفانه یکی از مشکلات مزمن شده کشور تصادفات است و رتبه اول تا سوم علت مرگ و میر کشور را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بازه ۱۸ تا ۳۵ سال بیشترین حادثه‌دیدگان سوانح رانندگی محسوب شوند.
استاندار فارس به نقش انکارناپذیر نیروی انسانی اشاره کرد و از آن به عنوان یکی از عامل‌های تشدید حوادث ناشی از تصادفات سخن گفت و افزود: خطاب به هم‌استانی‌های عزیز خودم عرض می‌کنم که نیروی انسانی بیش از ۶۰ درصد دلایل مرگ و میر ناشی از تصادفات را تشکیل می‌دهد؛ عدم رعایت توجه به جلو و مکالمه با تلفن همراه، عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و سرعت و سبقت غیرمجاز عمده‌ترین دلیل مرگ ناشی از تصادفات است. خواهشمندیم که عموم مردم و والدین به این موضوع توجه ویژه کنند.
رئیس شورای راهبری تصادفات موضوع راه‌های مواصلاتی را یکی دیگر از عوامل تشدید تصادفات عنوان کرد و گفت: برای تسهیل در عبور و مرور در جاده‌های مواصلاتی اقدامات مؤثری انجام شده است؛ احداث و بهره‌برداری از شش قطعه آزادراه شیراز به اصفهان و تکمیل آن در قطعه هفتم و نهایتاً ادامه آن تا بوشهر و عسلویه یکی از این اقدامات است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه از بهسازی راه‌های روستایی نیز غافل نبوده‌ایم، از اقدامات قابل توجه در راه‌های روستایی گفت و پس از آن با اشاره به راه‌های بزرگ‌راهی استان، ادامه داد: در این دو سال خدمت دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ کیلومتر بزرگ‌راه بهره‌برداری شده و در تلاش هستیم تا پایان دولت نیز ۲۰۰ کیلومتر دیگر در قالب بزرگ‌راه برای استفاده مردم شریف استان تکمیل کنیم.
ایمانیه تولید خودروهای با ایمنی حداکثری را یکی دیگر از راه‌های کاهش تلفات ناشی از تصادفات بیان کرد و از مصرف سوخت کمتر آنان نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: عزیزان ما در نیروی انتظامی استان دقت داشته و همچنان دقت دارند تا با نقض مقررات راهنمایی و رانندگی برخورد کنند؛ حوزه قضایی هم همچون گذشته همراهی کنند تا با افرادی که حریم سرعت را رعایت نمی‌کنند به شکل جدی‌تری برخورد شود.
وی تصریح کرد: انتظار داریم به شکل دیگری با رانندگانی که در حالت غیرطبیعی رانندگی کرده و منجر به تصادف شده‌اند، برخورد شود.
ایمانیه بر ضرورت استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسوار نیز تأکید کرد و از اهمیت استفاده از آن برای جلوگیری از ضربات مغزی سخن گفت.
استاندار فارس در پایان خاطرنشان کرد که عزم جدی‌تری نیاز است تا از این بلای خانمان‌سوز که گریبان‌گیر کشور و استان شده، رهایی یابیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر با هم‌افزایی بین‌دستگاهی، تغییر شرایط برخورد با متخلفان و افزایش دقت رانندگان وسایل نقلیه.
او همچنین خواستار تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آنها توسط دستگاه اجرایی و فرهنگی استان و نیز پیش‌بینی تمهیدات لازم در استان پهناور فارس برای سفر ایمن هم‌وطنان در تعطیلات نوروز شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی