[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

صنایع ‌دستی به شهرک صنعتی می‌روند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، ایجاد ناحیه تخصصی صنایع ‌دستی شیراز جزو اولویت‌های این شرکت قرار دارد و مراحل اجرایی آن با جدیت در حال پیگیری است. به‌منظور استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران صنایع دستی در طراحی ناحیه تخصصی صنایع دستی شیراز، دومین نشست هم‌اندیشی با حضور مسئولان و نمایندگانی از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استانداری فارس، شرکت شهرک‌های صنعتیی و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و نیز نمایندگان تشکل‌های فعال صنایع دستی استان برگزار شد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این نشست اظهار کرد: با توجه به راهبرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران جهت راه‌اندازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی در سطح کشور، راه‌اندازی ناحیه صنایع دستی شیراز نیز در برنامه هدف این شرکت قرار گرفته و بر اساس آن، اقدامات فنی و اجرایی را عملیاتی خواهیم کرد. سیدمسعود عظیمی با بیان اینکه ایجاد این ناحیه تخصصی برای نخستین‌بار در کشور صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به اینکه طراحی و ایجاد این ناحیه صنعتی، تجربه‌ای جدید در احداث شهرک‌های صنعتی تخصصی محسوب می‌شود، اهتمام خود را برای استفاده حداکثری از دیدگاه‌ها، نظرات و تجربیات کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران حوزه صنایع دستی برای راه‌اندازی ناحیه تخصصی هوشمند به ‌کار خواهیم بست.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به کلنگ‌زنی ناحیه تخصصی صنایع دستی در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان فارس گفت: فرایندهای اجرایی احداث این ناحیه تخصصی آغاز و اقداماتی نظیر نقشه‌برداری از محدوده زمین و انجام توپوگرافی از زمین با پهپاد به پایان رسیده است.
عظیمی ادامه داد: با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با حضور متولیان و ذی‌نفعان صنایع دستی استان، ضمن انجام نیازسنجی‌ها و تعیین رشته‌ها و گروه‌های مرتبط با صنایع دستی، جانمایی و منطقه‌بندی‌ها و هرگونه تصمیم‌گیری در ابعاد طراحی، معماری و شهرک‌سازی بر اساس خرد جمعی انجام می‌شود.
وی همچنین بر ضرورت اختصاص اعتبارات ملی و استانی برای شتاب بخشیدن به روند ایجاد زیرساخت‌های این ناحیه تخصصی تأکید کرد.
در این جلسه همچنین در خصوص تسریع در فرایندهای طراحی و معماری، تأمین زیرساخت‌ها و راه‌اندازی ناحیه تخصصی صنایع دستی، تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد. ایجاد ناحیه تخصصی صنایع دستی در اراضی شمال غرب شیراز و در نزدیکی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس به مساحت حدود ۴۰ هکتار از سال گذشته در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت و پس از دریافت استعلام‌های زیربنایی به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی