[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رشد اقتصادی کشور به هفت درصد رسید، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، داود منظور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران اظهار کرد: میزان رشد اقتصادی کشور در ۶ ماه نخست امسال در حالی به ۷ درصد رسیده که نرخ بیکاری در کشور نیز ۷ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: دولت سیزدهم از کارنامه صحبت می‌کند و هر کارنامه خوبی به برنامه خوب و دقیق نیاز دارد. در همین راستا نیز برای دولت سیزدهم برنامه‌ریزی اساسی بر اساس اولویت‌ها و نظام مسائل مدنظر است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت برای شناسایی موانع پیش روی تولیدکنندگان، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده است، خاطرنشان کرد: برای رفع موانع و مشکلات به نظرات تولیدکنندگان هم نیاز داریم؛ زیرا مشکل ما در حال حاضر تولید نیست، بلکه بازاررسانی و فروش است.
معاون رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد ما باید مردم‌پایه باشد. نقش دولت نیز حمایتی، پشتیبانی کارها و رفع موانع از تولید است. با این روند میدان بازی برای تولیدکنندگان باز می‌شود و بهتر می‌توانند تولید کنند. منظور با اشاره به ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی در مازندران تصریح کرد: حل مسائل استان مازندران نیازمند راهبرد بلندمدت است و ما نیز در تلاش هستیم تا نظام مسائل استان را اولویت‌بندی و با تمام ظرفیت به بهبود آن کمک کنیم.
افزایش سرعت رشد اقتصادی در مازندران
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: در مازندران بهترین شرایط و عملکرد را بین استان‌های کشور داریم. نرخ بیکاری در این استان در دامنه ۵ درصد قرار گرفته و اتفاق خوبی در مجموعه کسب و کارها ثبت شده است.
منظور افزود: باید کمک کنیم تا زیرساخت‌های استان با سرعت بیشتری تقویت شود. اکنون مشکل تولیدکنندگان این است که نمی‌توانند محصولات خود را بفروشند. باید کمک کنیم برای محصولات کشاورزی بازار شناسایی شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با انتقاد از واردات کالاها خاطرنشان کرد: شالی‌کار نگران فروش محصول و رقابت با قیمت کالای محصول خارجی است. در این زمینه نیازمند سامان‌دهی تعرفه‌های وارداتی هستیم؛ زیرا فقط در شرایط اضطرار به واردات نیاز داریم و واردات نباید به تولید آسیب بزند.
زنجیره مرغ و گوشت بازسازی می‌شود
معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: زنجیره تولید مرغ اجداد، مرغ مادر و تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار در حال بازسازی است؛ زیرا در دوره‌ای به دلیل سیاست‌های نادرست این زنجیره دچار آسیب شد. منظور با بیان اینکه باید زنجیره تولید دام در کشور به‌گونه‌ای بازسازی شود تا نیاز به واردات گوشت وجود نداشته باشد، ادامه داد: در بازار مرغ و گوشت برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته و تا آخر خرداد سال آینده زنجیره مرغ و گوشت کشور بازسازی می‌شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: باید بازار فروش مطمئنی را برای محصول فراهم کنیم. فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید برنج موجود در انبارها را خریداری کنند و خط اعتباری و سرمایه در گردش به آنها داده شود تا توجه به بهبود وضعیت کشاورزان در دستور کار قرار گیرد. همچنین تلاش می‌کنیم تا مسئله چای و برنج در کشور مدیریت و مقادیر باقی‌مانده از محصولات در بازار جذب شود. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازدید از چند طرح زیرساختی مهم به استان مازندران سفر کرد.
بازدید از بیمارستان در حال ساخت تنکابن، بهره‌برداری از نیروگاه ۶ مگاواتی میان‌دورود ساری، افتتاح فاز اول پارک‌موزه دفاع مقدس ساری، بازدید از واحد ساوین‌تاب تولیدکننده انواع نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی در قائمشهر و افتتاح خط تولید جدید، شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان از جمله برنامه‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به مازندران بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی