[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

برگزاری بیست‌وسومین اعتکاف بزرگ جوان کشور در شیراز، روزنامه شیراز نوین

برگزاری بیست‌وسومین اعتکاف بزرگ جوان کشور در شیراز

امسال بیست‌وسومین سالی است که اعتکاف بزرگ جوان کشور به همت کانون رهپویان وصال در شیراز برگزار می‌شود. هم‌زمان ۱۹۰ مسجد استان فارس نیز آماده میزبانی از معتکفان می‌شوند.
به گزارش تسنیم، مسلمانان به تأسی از حضرت محمد(ص) و سایر پیشوایان دین، با آمدن ماه مبارک رجب، خود را آماده معتکف شدن در ایام‌البیض می‌کنند. امسال بیست‌وسومین سالی است که اعتکاف بزرگ جوان کشور در شیراز به همت کانون رهپویان وصال برگزار می‌شود. اعتکاف فرصتی دوباره برای خودسازی و خلوت است با کردگار بی‌همتا و پروانه شدن و پرواز به سوی کمال. در مرحله نخست ثبت‌نام بیست‌وسومین و بزرگ‌ترین اعتکاف جوانان کشور در مسجد جامع شهدای شیراز، بیش از 4هزار و 500 نفر برای حضور در این مراسم معنوی و فرهنگی نام‌نویسی کردند. مرحله دوم ثبت‌نام شرکت در این اعتکاف روز شنبه 30 دی ساعت 14 از طریق سامانه Etekaf.Rahpouyan.com آغاز شد. مراسم اعتکاف امسال روز‌های 5 تا 7 بهمن هم‌زمان با سراسر کشور در مساجد شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) و دیگر نقاط فارس برگزار می‌شود. مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس اعلام کرد که تاکنون 190 مسجد در سطح استان برای میزبانی از معتکفان در روز‌های 13 تا 15 رجب اعلام آمادگی کرده و مهیای برپایی این آیین معنوی می‌شوند. حجت‌الاسلام حسن قانع افزود: شورای راهبردی اعتکاف در فارس به ریاست آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس با شعار «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» تشکیل و از نظر محتوایی، رسانه‌ای، خدماتی و تبلیغی برنامه‌ریزی شده است. وی با تصریح بر اینکه دستگاه‌های مختلف فارس مساجد میزبان اعتکاف رجبیه را پشتیبانی می‌کنند و شهرداری شیراز نیز حمایت مالی خوبی از این آیین معنوی کرده که در میان مساجد توزیع می‌شود، ادامه داد: از 190 مسجد که تاکنون مهیای اعتکاف شده‌اند، 90 مسجد در سطح شیراز است و 100 مسجد در دیگر شهرستان‌های 37گانه فارس اعلام آمادگی کرده‌اند. مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه سال گذشته هشت مسجد شیراز میزبان اعتکاف‌های دانش‌آموزی بود، پیش‌بینی کرد امسال شمار مساجد میزبان معتکفان نوجوان به بالغ بر 10 مسجد افزایش یابد. حجت‌الاسلام قانع افزود: امسال برنامه‌ریزی منسجمی برای محتواسازی و ارتقای بینش سیاسی معتکفان انجام شده و هدف از آن تقویت ایمان و تعمیق باور‌های دینی و عمق‌بخشی به بینش و مسئولیت اجتماعی مؤمنان به ویژه درباره مسائل روز جهان و انتخابات است. وی گفت: بسته‌های تربیتی ویژه‌ای با استفاده از مربیان مجرب برای ارائه در اعتکاف‌های نوجوانان و دانش‌آموزی آماده شده است.
به گفته قانع، برنامه مشترک اعتکاف‌های رجبیه امسال قرائت دعای طلب باران است که جمعه در بین نماز‌های جمعه و عصر در همه مصلا‌های نمازجمعه و اعتکاف‌های سراسر استان برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی