[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

جشنواره تئاتر فجر با این نمایش‌ها افتتاح می‌شود، روزنامه شیراز نوین

بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر کار خود را یکشنبه اول بهمن‌ماه با اجرای ۶ نمایش آغاز می‌کند.
به گزارش ایرنا، اولین نمایشی که در بخش صحنه‌ای این دوره از جشنواره ساعت ۱۶ در تالار اصلی تئاتر مولوی ساعت روی صحنه می‌رود، اوبرمنش به کارگردانی افشین حسنی کیا از دانشگاه هنر تهران است. مجموعه تئاتر شهر میزبان چهار نمایش رؤیای اسبی به نام شبرنگ به کارگردانی محمد جهانپا از مشهد، «ببر» به کارگردانی راشد کریمی، ترمز اضطراری به کارگردانی بهاره فاضلی راد و نویسندگی شادی غفوریان از شهر مشهد و غلط با کارگردانی سعید زمانی و نویسندگی رامین علیزاده است.
نمایش «رؤیای اسبی به نام شبرنگ» درباره حضور کیخسرو در ایران و انتقام خون پدرش از افراسیاب است.
نمایش ترمز اضطراری در مورد مرحمت امام رضا(ع) است؛ یک گروه ورزشی به مشهد رفته و در نیمه راه متوجه می‌شوند که یکی از اعضای گروه در قطار ناپدید شده است. داستان پیدا کردن و دلیل نبود او و حواشی و ارتباطش با سفر و دلیل رفتن به مشهد در این نمایش روایت می‌شود.
درون‌مایه اصلی غلط درباره فقر، جنگ و زمان است؛ تمرکز روی فرم و حرکات فیزیکال از نکات قابل توجه اثر است.
ایل خونی به کارگردانی آژمان بیژنی نسب از شهرستان فسا ساعت ۱۹ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
تالار سایه نیز میزبان اجرای نمایش «ببر» به کارگردانی راشد کریمی از کردستان است که به‌عنوان دیگر نمایش بخش دانشجویی در جشنواره حضور دارد.
تماشاخانه ایرانشهر میزبانی خود را از چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با نمایش گزارش مفتوحه تنگه فنی با کارگردانی فضل ا... عمرانی از دانشگاه سوره آغاز می‌کند.
تقلید نامه زال و رودابه به کارگردانی محمد حاج محمدی نیز ساعت ۱۷ در تالار سنگلج روی صحنه می‌رود.
مسابقه تئاتر ایران، دانشجویی، بین‌الملل، غزه، هویت ملی، فراگیر، مهمان و غیررقابتی از بخش‌های جشنواره تئاتر فجر ۱۴۰۲ هستند.
در جنگ احساسات ممنوع به کارگردانی نوشین قاسمی در سالن کوچک تئاتر مولوی اجرا می‌شود.
تالار حافظ میزبان نمایش مکر مکرم به کارگردانی علی خورشیدی از دانشگاه سوره است.
تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، تالار حافظ، تالار هنر، مجموعه تئاتر محراب و تماشاخانه ایرانشهر سالن‌هایی هستند که میزبان نمایش‌های صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر خواهند بود.
در بخش نمایش‌های خیابانی اپی لپسی، باشد وقتی دیگر، بازگشت به خان نخست، هیچی نگو، روز تولد من، بند۶، سلام علیکم روز دوشنبه ۲ بهمن اجرا خواهند داشت.
چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران برگزار خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی