[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نرخ خرید تضمینی گندم اصلاح شود ، روزنامه شیراز نوین


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: دولت نرخ مصوب خرید تضمینی گندم در شورای قیمت‌گذاری را رعایت نکرده است
نرخ خرید تضمینی گندم اصلاح شود 

دولت باید نرخ خرید تضمینی گندم را بر اساس قانون، پیش از آغاز فصل کشت اعلام می‌کرد
به گزارش شیرازنوین به نقل از خانه ملت، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی به شدت نسبت به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام نرخ ۱۷هزار و ۵۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری معترض هستند و مجدداً باید این موضوع تعیین تکلیف شود. محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اعلام نرخ خرید تضمینی گندم از سوی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: نرخ خرید تضمینی گندم در شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی 19هزار و 500 تومان اعلام شد، اما وزیر جهاد کشاورزی آن را 17هزار و 500 تومان اعلام کرده است. نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی بر اساس قانون تشکیل شده، پس باید دولت و وزیر جهاد کشاورزی به تصمیمات اتخاذ شده در آن تمکین کنند و دلیلی برای کاهش قیمت خرید تضمینی گندم وجود ندارد. وی افزود: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی به شدت نسبت به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری معترض است و باید مجدداً این موضوع تعیین تکلیف شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید نرخ خرید تضمینی گندم را بر اساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی، پیش از آغاز فصل کشت اعلام می‌کرد؛ اما علی‌رغم تأخیر چندماهه، متأسفانه برخلاف تصمیم شورای قیمت‌گذاری عمل شده و قیمت این کالای استراتژیک را کاهش داده‌اند.
وزیر جهاد کشاورزی: نرخ خرید تضمینی گندم بر اساس خرد جمعی اتخاذ شده است
گفتنی است دیروز وزیر جهاد کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی 
1403-1402 را ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است. به نقل از ایسنا، محمدعلی نیکبخت در نشست شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، با تشریح روند قانونی بررسی و تعیین قیمت محصولات راهبردی کشاورزی گفت: شورای  قیمت‌گذاری با حضور همه اعضا و تبادل نظر در جلسات متعدد کارشناسی، قیمت خرید تضمینی گندم را برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تعیین و مصوب کرد. وزیر جهاد کشاورزی با تصریح بر مصوبه شورا که نماینده کشاورزان هم از اعضای آن هستند، اعلام کرد: بر اساس خرد جمعی، کار کارشناسی و هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت، نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مبلغ ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان تصویب و اعلام می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی