[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ظرفیت استقرار صنایع را افزایش می‌دهیم ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان نی‌ریز در بخش‌های صنعتی و معدنی گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در این شهرستان مورد توجه ویژه است.
به گزارش تسنیم، سید مسعود عظیمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی نی‌ریز که با حضور فرماندار و فعالان تولیدی و صنعتی برگزار شد، گفت: زیرساخت ایجاد سه شهرک صنعتی شامل شهرک صنعتی سنگ، ناحیه صنعتی ده فاضل و شهرک صنعتی غدیر در گستره 352 هکتار اراضی این شهرستان ایجاد شده است که معتقدیم با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان و بسترسازی به منظور استقرار واحد‌های تولیدی در افق چشم‌انداز توسعه شهرستان، باید ظرفیت اراضی شهرک‌های صنعتی به سه برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی مأموریت دارد با همکاری با دستگاه‌های حاکمیتی بستر‌های لازم را برای توسعه صنعتی و اشتغال فراهم کند، افزود: در این زمینه به دنبال ایجاد هم‌افزایی و تعامل با سایر دستگاه‌ها هستیم تا روند توسعه صنعتی استان شتاب گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک صنعتی سنگ و ناحیه ده فاضل نی‌ریز گفت: طرح‌های توسعه این شهرک‌های صنعتی در دستور کار این شرکت قرار دارد و با همکاری مسئولان استان فارس و فرمانداری شهرستان امیدواریم بتوانیم ظرفیت استقرار صنایع را افزایش دهیم.
عظیمی افزود: در زمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی توسط بخش خصوصی نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و در کنار بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.
وی در ادامه با اشاره به طرح برخی از مشکلات شهرک صنعتی سنگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور است که فعالیت 150 واحد با اشتغال 1800 نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه این شهرک صنعتی در زمینه صنایع جانبی مرتبط با سنگ است؛ به همین دلیل نیز تکمیل زیرساخت‌ها و رفع نواقص این شهرک صنعتی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به درخواست فرماندار نی‌ریز مبنی بر راه‌اندازی نواحی صنعتی در بخش‌های مشکان و قطروییه از آمادگی این شرکت برای راه‌اندازی نواحی صنعتی جدید در این مناطق خبر داد.
فرماندار شهرستان نی‌ریز نیز با بیان اینکه توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین برنامه‌های دولت محسوب می‌شود، گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این اهداف استفاده کنیم.
یعقوب خسروانی با اشاره به جایگاه صنعتی شهرستان نی ریز به‌عنوان دومین شهرستان صنعتی استان افزود: شهرک‌های صنعتی به‌عنوان زیرساخت تولید و صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و ما نیز در راستای تکمیل زیرساخت‌ها و رفع نواقص و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.
به گزارش تسنیم، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و فرماندار شهرستان نی‌ریز از زیرساخت‌های شهرک صنعتی سنگ و ده فاضل و نیز سه واحد سنگ‌بری در شهرک سنگ و یک واحد تولیدی در ناحیه ده فاضل بازدید کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی