[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قدردانی شیراز از مشارکت شهروندان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
هم‌زمان با میلاد پرسعادت امیرالمؤمنین(ع)، ششمین جشنواره خوش‌حسابی عوارض سال ۱۴۰۱ کلان‌شهر شیراز برگزار شد. این مراسم شامگاه چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه با حضور شهردار کلانشهر شیراز و جمعی از مدیران شهری با همراهی پرشور شهروندان و اصحاب رسانه در تالار احسان برگزار شد.
 قدر شیراز را می‌دانیم
شهردار کلان‌شهر شیراز خواستار مشارکت شهروندان در راستای تعالی پتانسیل‌های ارزنده سومین حرم اهل بیت(ع) شد.
محمدحسن اسدی در این آیین با اشاره به اقدامات خوبی که به مناسبت ایام دهه فجر توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز صورت گرفته است، اظهار کرد: شیراز به آسانی به دست ما نرسیده و شاید هیچ شهری در ایران و کمتر شهری در جهان، دارای آوازه و شهرتی همچون شیراز باشد و باید قدر این شهر را بدانیم. وی با اشاره به قدمت چندهزار ساله شهر شیراز افزود: این شهر با داشتن بناهای میراثی متعدد و به واسطه فرهنگ شیرازی در صفات مهربانی، نجابت و مهمان‌دوستی با شهرهای دیگر متفاوت است؛ پس باید برای پیشرفت روزافزون این کلان‌شهر، تلاش شود.
 جوایز خوش‌حسابی برای شهروندان
شهردار کلان‌شهر شیراز، شهرداری را یک نهاد درآمد و هزینه معرفی و تصریح کرد: شهرداری فقط با مشارکت مردم اداره شده و هیچ اعتباری از خزانه دولت و درآمدهای نفتی دریافت نمی‌کند؛ پس اگر امروز با تمام توان و قدرت فعالیت می‌کند و دارای اعتبار خوبی است، صرفاً با مشارکت و همیاری شهروندان شیرازی است. اسدی خاطرنشان کرد: ششمین جشنواره خوش‌حسابی به پاس قدردانی از مشارکت اشخاصی است که تا انتهای سال ۱۴۰۱، قبوض عوارض نوسازی، خودرویی و شغلی را پرداخت کرده‌اند.
وی افزود: در این برنامه، به این افراد که سهم خود را در اداره شهر ادا کرده‌اند، جوایزی به ارزش ۵ تا ۵۰میلیون تومان به قید قرعه اهدا می‌شود و ارزش کل این جوایز حداقل ۴.۵میلیارد تومان است که بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، به شهروندان خوش‌حساب به قید قرعه پرداخت می‌شود.
 تقویت مسئولیت‌های شهروندی
اسدی همچنین از شهروندان درخواست کرد تا نسبت به شهر خود بی‌تفاوت نباشند و در ادامه گفت: باید به دنبال فرهنگ‌سازی و تشویق افرادی باشیم که در قبال شهر، احساس مسئولیت کرده و همراهی خود را با پرداخت به‌موقع عوارض اثبات کرده‌اند.
شهردار کلان‌شهر شیراز، همچنین در خصوص عوارض سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: برای افرادی که تا پایان سال جاری، قبض عوارض نوسازی، خودرویی، پسماند و شغلی خود را واریز کنند، با مجوزی که از شورای اسلامی شهر گرفته شده است، جوایز خوش‌حسابی با اعتباری بالغ بر هفت‌میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. اسدی همچنین از شهروندان و مسئولان مربوطه خواست تا در ترویج و اشاعه این امر کوشا بوده و نهایت تلاش خود را برای ایجاد مشارکت همگانی داشته باشند تا سال آینده، این معادله معکوس شده و شاهد مشارکت ۸۰ درصدی شهروندان باشیم؛ چراکه مردم شیراز با این خصوصیات اخلاقی بارز خود، باید درصد بالایی در مشارکت و همکاری با شهرداری برای پیشرفت شهر زیبای شیراز داشته باشند.
 توسعه شهر با درآمدهای پایدار
در ادامه این مراسم، معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در این جشنواره طی سخنانی اظهار کرد: شهرداری شیراز هر سال برای شهروندانی که عوارض نوسازی، صنفی و خودرویی خود را پرداخت می‌کنند، جشنواره خوش‌حسابی برگزار می‌کند.
حمیدرضا اسماعیلی با بیان اینکه دستیابی به درآمدهای پایدار برای توسعه شهر شیراز امری مهم و ضروری است، تصریح کرد: منابع مالی شهرداری با دریافت عوارض از مردم تأمین و همین پول‌ها برای ارائه خدمات در شهر مصرف می‌شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش مشارکت مردم در اداره امور شهر و تأمین بخشی از هزینه‌های آن عنوان و خاطرنشان کرد: شهروندان با پرداخت به‌موقع عوارض، قدم‌های بزرگی در اداره شهر برمی‌دارند و روند توسعه و آبادانی این شهر تاریخی، مذهبی و گردشگری را سرعت می‌بخشند.
 جوایز میلیاردی برای شهروندان خوش‌حساب
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به جشنواره خوش‌حسابی سال ۱۴۰۳ که در هفته شیراز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این جشنواره خوش‌حسابی برای هفتمین بار و به‌ منظور مشارکت بیشتر شهروندان در توسعه و آبادانی شهر با پرداخت نقدی عوارض نوسازی، صنفی و خودرو برگزار می‌شود و در آن به قید قرعه به افرادی که با شهرداری همراه بوده‌اند، جوایزی به ارزش هفت‌میلیارد تومان اهدا خواهد شد. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است این مراسم در راستای تشویق شهروندان و فرهنگ‌سازی جهت پرداخت به‌موقع عوارض ششمین جشنواره خوش‌حسابی عوارض سال ۱۴۰۱ کلان‌شهر شیراز برگزار شد. گفتنی است، این جشن مردمی هم‌زمان با میلاد پرسعادت امیرالمؤمنین، حضرت علی(ع) به همت شهرداری شیراز برگزار شد و همراه با برنامه‌های شاد و متنوعی بود که مورد استقبال پرشور شهروندان قرار گرفت. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی