[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رونمایی از سنگ مضجع شریف حضرت امامزاده ابراهیم(ع)، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین رونمایی از سنگ مزار مطهر حضرت امامزاده ابراهیم(ع) مقارن با سالروز ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.
این مراسم صبح پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه با حضور نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، دبیر جامعه روحانیت مبارز شیراز، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، فرماندار شهرستان شیراز با همراهی جمعی از مقامات مسئول و محبان اهل بیت(ع) در آستان مقدس آن حضرت برگزار شد.
دبیر جامعه روحانیت شیراز در این مراسم گفت: استان فارس این افتخار را دارد که میزبان بیش از یک‌هزار امامزاده بوده و حضور آنها مایه برکت استان است.
حجت‌الاسلام و المسلمین طاهری با تبریک ولادت باسعادت حضرت علی(ع) گفت: مقام معظم رهبری با تدبیری مثال‌زدنی، شیراز را سومین حرم اهل بیت(ع) نامیده‌اند. وی با انتقاد از برخی کج‌فهمی‌ها و کوته‌بینی‌ها گفت: عده‌ای به زیباسازی امامزادگان اشکال گرفته و آن را اسراف می‌دانند و این در حالی است که دولت‌های غربی بیشترین هزینه را برای مراکز فساد کشورهای خود جهت جذب مردم انجام می‌دهند. او اظهار داشت: مراکز مذهبی ما باید زیباترین مکان‌ها و محل بروز هنرهای اساتید چیره‌دست ایرانی باشند تا مردم به آنها رغبت نشان دهند.
تولیت آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) با اشاره به صفات بی‌مانند حضرت امیرالمؤمنین(ع) افزود: امام صادق(ع) دلیل جایگاه والای امام علی(ع) را «صداقت» و «ادای امانت» آن حضرت دانسته‌اند.
دبیر جامعه روحانیت با ذکر اینکه امامزادگان امانت‌های الهی هستند، افزود: ما همگی وظیفه حفظ امامزادگان را داریم و عزت و ارزش ما در تکریم آنهاست.
در حاشیه این مراسم، تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده ابراهیم(ع) به خبرنگار شیرازنوین گفت: ساخت سنگ مزار شریف حضرت امامزاده ابراهیم(ع) از سه سال پیش تحت نظر استاد محمدجواد شبیه آغاز شد و این هنرمند توفیق ساخت سنگ قبور شماری از ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی را داشته است.
سیدمحمدهادی آیت‌اللهی افزود: در حرم مطهر حضرت امامزاده ابراهیم(ع) برنامه‌های متنوع فرهنگی در مناسبت‌های دینی برگزار می‌شود و همه‌روزه پذیرای نمازگزاران برای برپایی نماز جماعت و قرائت دعا هستیم.
این پیشکسوت حوزه ورزش افزود: آیینه‌کاری حرم مطهر، کاشی‌کاری گنبد، سنگ‌فرش صحن‌ها و به طور کلی بازسازی این بقعه متبرکه از اصلی‌ترین اهدافی است که در راستای نیل به آن تلاش می‌کنیم.
آیت‌اللهی از شورای اسلامی شهر شیراز درخواست کرد تا نگاه ویژه‌ای به این امامزاده واجب‌‌التکریم داشته باشد و آن را از بن‌بست ارتباطی خارج کند.
وی افزود: طرح جامعی برای کاهش فاصله حضرت امامزاده ابراهیم(ع) با سایر بقاع متبرکه تهیه شده و از شورای اسلامی شهر و مسکن و شهرسازی درخواست داریم نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی