[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اهتمام صدرا برای توسعه متوازن، روزنامه شیراز نوین

بودجه سال آینده ۱۵هزار میلیارد ریال تدوین و پیشنهاد شد.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی شهرداری صدرا، مجتبی پارسایی شهردار صدرا از تعیین بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری صدرا ۶۰۰میلیارد تومان بود که با تلاش همه همکاران و سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی صدرا تا پایان سال محقق خواهد شد.
وی گفت: بودجه سال آینده ۱۵هزار میلیارد ریال تدوین و پیشنهاد شده است که این رقم در تاریخ شهرداری صدرا بی‌نظیر است و نسبت به سال جاری ۲ و نیم برابر شده و در تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ لایحه بودجه سال آتی شهرداری تقدیم شورای اسلامی شهر صدرا گردید.
پارسایی گفت: با توجه به اینکه شهرداری صدرا در حال تدوین برنامه راهبردی به کمک متخصصان امر می‌باشد، کلیه پروژه‌های آرمانی شهر در ابتدا مشخص و سپس با عنایت به نیازسنجی و بررسی‌های میدانی و اولویت قرار دادن درخواست‌های مردمی بودجه پیشنهادی سال آتی تهیه شده است.
وی با تأکید بر اینکه بودجه پیشنهادی برای سال آتی با افزایش ۱۵۰ درصدی نسبت به بودجه مصوب سال جاری ارائه گردیده از بهره‌گیری از روش‌های نوین درآمدزایی از جمله انتشار اوراق مشارکت، اخذ تسهیلات بانکی و وزارتی، استرداد مالیاتی، درآمد مالیاتی و ایجاد ظرفیت‌های قانونی برای جذب درآمد پایدار با رویکردهای آینده‌نگر، در پروژه‌های شهری با اعمال روش‌های قانونی و تلاش برای ایجاد واحدهای درآمدزا از جمله توسعه جایگاه سی‌ان‌جی، احداث بچینگ، معدن شن و ماسه، میدان میوه و تره‌بار، شهربازی، اجرای تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها، تبلیغات شهری با مشارکت و سرمایه‌گذاری خبر داد.
در بودجه سال آینده، حرکت در راستای بهینه‌سازی فعالیت‌های شهری و افزایش رشد اقتصادی در کنار بهبود کیفیت زندگی شهروندان موردتوجه قرار گرفته است. وی با تأکید بر اینکه در سال آتی جهش عمرانی با بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی به شورای محترم شهر پیشنهاد گردیده، ویژگی‌های شایان ذکر بودجه پیشنهادی سال 1403 را چنین توصیف نمود:
• بودجه پیشنهادی مشتمل بر 67% پروژه عمرانی و 33% هزینه جاری
• استفاده از روش‌های نوین درآمدزایی از جمله استفاده از تسهیلات و اوراق مشارکت
• تعریف پروژه‌های زیرساخت تأسیساتی از جمله احداث جایگاه‌های سوخت و توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی
• توسعه زیرساخت‌ها و ناوگان حمل و نقل شهری با بیش از 1700میلیارد ریال اعتبار
• عدالت‌محوری در تعریف پروژه‌های عمرانی شهر در فاز یک و دو
• بهینه‌سازی فعالیت‌ها و توسعه فضای مناسب شهری
وی با تأکید بر اینکه شهرداری اهتمام برای ارتقای شفافیت و انضباط مالی در مسیر تدوین بودجه سال آتی را داشته، اذعان نمود که تحقق این امر تنها با همراهی، همت و تعامل شورای اسلامی شهر صدرا و استفاده از تمامی ظرفیت‌های مجموعه شهرداری و یاری مستمر شهروندان میسر خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی