[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

معاون استاندار فارس: شرکت‌های دانش‌بنیان پل ارتباطی صنعت و دانشگاه هستند، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تأکید بر لزوم ارتباط صنعت و مراکز علمی و فناورانه گفت: پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان پل ارتباطی صنعت و دانشگاه هستند. به گزارش ایرنا، حسن شیخ‌نیا در بازدید از پارک علم و فناوری فارس، ضمن تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مراکز دانشگاهی و نقش‌آفرینی مجموعه‌های دانش‌بنیان در رشد صنعتی و اقتصادی استان افزود: وجود ۳۴۰ شرکت دانش‌بنیان در فارس سبب شده که این استان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های دانش‌بنیان کشور مطرح باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: مراکز دانش‌بنیان باید در حوزه‌هایی ورود کنند که امروز کمتر در استان به آنها توجه شده است. شیخ‌نیا افزود: نیازهایی در درون استان وجود دارد که مغفول مانده و مراکز علمی، تحقیقاتی و دانش‌بنیان باید در رفع این نیازها مداخله داشته و نیاز امروز صنعت استان و کمبودهای بازار عرضه و تقاضا را برطرف کنند.
وی ادامه داد: تقویت روابط همکاری بین پارک‌های علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند در نوسازی صنایع راهگشا باشد.
او اظهار کرد: امروزه صنایع متعددی وجود دارد که نیاز به ارتقای بهره‌وری دارند که شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تحقیق و توسعه این صنایع نیز باید ایفای نقش کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی را با استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل مراکز دانش بنیان می‌توان رفع کرد و وابستگی به واردات صنعتی را به حداقل رساند.
شیخ‌نیا افزود: به عنوان برنامه کوتاه‌مدت تقویت ارتباط و تعامل دستگاه‌ها و مراکز مهم متقاضی‌محور همانند اداره‌کل صمت، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات با پارک علم و فناوری و همچنین ایجاد دفاتر پارک علم و فناوری در شهرک‌های صنعتی موجب می‌شود که از همه ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و فناورانه بهره ببریم و بتوانیم نقاظ ضعف موجود در تولید را به حداقل برسانیم و این ارتباط دوسویه نیز مستحکم‌تر شود.
وی گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و فضاهای فیزیکی خالی و بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت زیرساخت‌های کارگاهی و صنعتی برای بهره‌برداری شرکت‌های دانش‌بنیان، برنامه میان‌مدت در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان است. او افزود: استفاده از تعاملات ملی برای اصلاح قوانین و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در راستای توسعه فضاهای مورد نیاز اقتصاد دانش‌بنیان نیز به عنوان راهبرد بلندمدت پیگیری و دنبال می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی