[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کیفیـت، بـدون دقــت!، روزنامه شیراز نوین

شوت‌های مهاجمان تیم ملی دقت بالایی نداشته و بیش از 70درصد شوت‌ها حتی در چارچوب هم نبوده، اما اکثر شوت‌هایی که در چارچوب بود تبدیل به گل شد.
به گزارش فوتبال 360، ایران مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را با 7 گل زده، 2 گل خورده و کسب حداکثر امتیازات به پایان رساند. ایران در حالی در این مرحله 7 گل زد که بیشترین گل زده در مرحله گروهی این جام، 8 گل بود؛ تعداد گلی که 3 تیم ژاپن، کره‌جنوبی و عراق به ثمر رساندند. ایران تا به حال در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا(گروه‌های 4 تیمی) بیشتر از 7 گل نزده است. 
*آماری که کیفیت بالای مهاجم‌های تیم ملی را نشان می‌دهد
تیم ملی در این 3 بازی به اندازه زدن 4.88 گل، موقعیت ساخت؛ کیفیت ضربات نهایی مهاجم‌های تیم ملی اما به اندازه‌ای بالا بود که بیشتر از موقعیت‌هایی که ساخت، گل زد. ایران از این امیدگل، 7 گل زد؛ یعنی بیش از 2 گل، بیشتر از موقعیت‌هایی که ساخت. بازیکنان ایران در این تورنمنت روی هم رفته 43 مرتبه با شوت دروازه حریفان را تهدید کردند. دقت شوت‌های بازیکنان تیم ملی اما خیلی بالا نبود و فقط 12 تا از این 43 شوت، در چارچوب بود. در این تورنمنت به طور میانگین هر تیم 11.9 شوت و 3.5 شوت در چارچوب زده که آمار ایران قابل قبول بوده است.
*2 گل خورده اما رکورد منفی
ایران در 2 تا از 3 بازی این مرحله گل خورد تا خط دفاعی ایران برخلاف خط حمله، انتقاد زیادی به آن وارد شود. ثبت فقط یک کلین‌شیت از 3 مسابقه، آماری است که از جام ملت‌های آسیا 2000 تا به حال فقط یک مرتبه و آن هم با امیر قلعه‌نویی رخ داده بود. ایران که در مرحله گروهی، عمده تمرکزش روی گل‌زنی و خلق موقعیت بود، در این 3 بازی 22 مرتبه دروازه‌اش با شوت تهدید شد. تعداد شوتی که به دروازه بیرانوند رسید هم دو رقمی بود. او 8 شوت را مهار کرد و 2 گل هم خورد؛ یعنی ایران فقط 2 شوت در چارچوب بیشتری از حریفانش زد. ایران به اندازه زدن 2.01 گل هم به حریفانش موقعیت داده بود که 0.81 ازاین عدد، مربوط به امیدگل پنالتی(و ریباند آن) در بازی با امارات بود. بازیکنان ایران در 55 درصد از دوئل‌های یک مقابل یکی که شرکت کردند، پیروز شدند و نبرد را از بازیکن حریف بردند. ایران در این 3 مسابقه متوسط مالکیت توپ 62درصدی هم داشت تا با ارائه فوتبالی مالکانه، برای خلق موقعیت تلاش کند.
*مقایسه با سایر تیم‌ها
در این تورنمنت 7 تیم بیشتر از ایران با شوت دروازه رقیبان‌شان را تهدید کردند که عربستان با 57 شوت، در صدر قرار دارد. کره‌جنوبی (55) و فلسطین (47) هم دیگر تیم‌های شوت‌زن این رقابت‌ها بودند. در شوت در چارچوب هم ایران نهمین تیم برتر تورنمنت است. در این آیتم، کره‌جنوبی با 19 شوت، یک شوت در چارچوب بیشتری از عربستان زده و پیشتاز است. قطر و تایلند 3 تیمی هستند که در مرحله گروهی اصلا گل نخوردند. ایران با یک کلین‌شیت جزو تیم‌هایی است که در رتبه نهم جای دارند؛ در تعداد پاس هم ایران با 1637 پاس، پنجمین تیم برتر در ارائه فوتبال مالکانه است؛ جایی که کره‌جنوبی و ژاپن با بیش از 2000 پاس، در آن بالاتر از عربستان، استرالیا و ایران جای دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی